Domácí úkoly

Domácí úkoly zadávané v útlém věku totiž zvyšují negativní postoje dětí ke škole. Děti se proti domácím úkolům bouří, protože potřebují dělat jiné věci. Křičet a běhat, uvolnit se. Dělat domácí práce. Jít brzy spát. Hrát si a následovat při tom vlastní nápady. Během celého dne ve škole se dětem říká, co mají dělat – tedy převážně v tichosti sedět a soustředit se na učení. Škol-ní učení je ovšem pouze jednou stránkou dítěte. Když škola skončí, děti potřebují čas na jiné věci.

Příspěvek byl publikován v rubrice věci veřejné. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 responses to “Domácí úkoly

  1. A s tím já souhlasím 🙂 Ono ale asi hlavně záleží dítě od dítěte a na počtu domácích úkolů. U nás jich nebývá moc, některé dny žádné. Ta moje se nebouřívá, mívá je hned hotové a zas utíká jinam… v takovém případě nevidím na úkolech nich špatného. Problém podle mě nastává opravdu v okamžiku, kdy toho už má dítě plné kecky, je unavené a rodiče ho ještě nutí do úkolů. A nejzhovadilejší mi přijde známkování za úkol v první třídě (slyšela jsem o tom, u nás se neznámkuje za nic ani ve třetí).

  2. Já vcelku taky souhlasím, na druhé straně je to naučí aspoň malinké povinnosti, rozhodně bych to nepřeháněla. Ale přesně z tohohle důvodu, že se jim ve škole říká, co mají dělat, vlastně jsou neustále organizované, jsem i za to nepřehánět to s kroužky a nechat nějaké dny úplně volné, na to běhání, hraní a křičení 🙂
    Jinak u nás naštěstí s úkoly ještě klika, T. měla teď v první třídě sice úkoly od pondělí do čtvrtka, ale většinou něco drobného, psaní pár slov, několik příkladů, víkendy volné. M. ve 4. třídě měl pramálo úkolů, max. tak 2 týdně. Paní učitelka říká, že to, co potřebuje stihnou ve škole. Spíš jim zadávala semtam nějaký referát. Pobavilo mě (a vlastně i trochu vyděsilo), že jedna maminka na rodičáku paní učitelce vyčítala, že děti mají tak málo úkolů. Naštěstí většina rodičů byla rozumných a při paní učitelce stála 🙂

  3. Já sama nemám zatím osobní zkušenost s úkoly, ale podle mě jsou dobré. Ne samozřejmě, aby se nad nimi sedělo doma ještě hodinu nebo dvě, ale podle toho, co jsem četla a i sama mám tu zkušenost, je to dobré pro „zažití“ naučeného, když si to člověk několik hodin po výuce ještě jednou přečte a drobně procvičí.

Zanechat Odpověď

