R.I.P. Shazi

image

Moje nejlepší kočičí kamarádka s námi byla 12 let…

Shazi bylo krátké pro Sheherezad. Přesto, že byla Shaza mix barmské a britské kočky, byla to každým coulem aristocat, prostě dáma. Z lidského jídla vzala na milost jen to absolutně nejlepší, lososa, krevety, nejlíp tygří, olivy a lepší sýry. Jinak jedla jen prémiové kočičí granule a kapsičky Sheba. Ty časem už jí nedělaly dobře, měla citlivý žaludek. Obávám se, že to jí bylo nakonec osudné, protože na ty granule poměrně málo pila. Selhání ledvin bylo nejspíš otázka času. Jo, po bitvě každý generál…
Byla to nejchytřejší kočka, která se mnou kdy byla, kočka totiž není ničí, je svoje. Uměla si otevřít dveře, aportovat, pokud se jí chtělo, a byla neuvěřitelně upovídaná. Nechtěla být s nikým jiným, vydržela trucovat tři měsíce pod linkou u kamarádky v domě, kam jsem se jí pokusila dát na hlídání po dobu našeho pobytu v Itálii. Tak pak byla u nás a bydlel tady kamarád, který se o ní staral. Přesto, když jsem po dvou až třech měsících přijela, zavolala na ní a ona mě přišla hned přivítat. Jako kdybych nikdy neodjela.. .
Říkala jsem jí různými jmény, Stázko, Sházko, Shanziro, někdy jen stačilo zašeptat Sha, a už jsem jí měla předoucí na klíně.
Nesnášela lux a taky bohužel si nikdy úplně nezvykla na moje děti. Ostatní dospělé tolerovala, cizí kočky ani psy ne.
Byla jako moje miminko předtím, než jsem měla děti. Bude mi hrozně chybět..

7 responses to “R.I.P. Shazi

  1. Čas žít, čas odejít? To je věc, na kterou by člověk měl pomyslet, jsme-li opouštěni.
    Často se dnes pozastavím nad tím, že si lidé nepopláčí nad člověkem a kočka je dojímá.
    Je to běh života a smrtelnost, je jev přirozený. Dvanáct let je dlouhá doba a zvířátka se dnes stávají plnohodnotným členem domova a rodiny, věřím že hlavně dětem bude chybět.

      • Spřízněnou dušičku, máme každý jinak a jinde. Pocit že pes, nebo kočka mě miluje bez podmínek a tak se nám to mnohdy jeví Sedmikrásko, je jen pocit.
        Každý máme podmínky, někdo malé, přízemní, jako třeba kočka. Mnohý má ty podmínky sobecké a silné, jen Bůh tě miluje bez nich. Nechci být bigotní bába, mám ale zkušenost přítomnosti často a v mnohém. Posmutníš si chvilku a smíříš se, tak, jak člověk má a musí, se vším.

  2. Diky tomu, jsem si zas uvedomila, ze bych si mela vazit kazdeho okamziku s mou Myškou. Letos uz ji bude 15 let a z ni se stala na stara kolena mazlici a tulici babicka. A ja si na to ne a ne zvyknout a trochu ji odstrkuju…Dekuju za probuzeni, budu ji venovat kazde to vymnoukane pohlazeni, zivot je pomijivy…

    Shazi preju klidny spanek a tobe uprimnou soustrast (i kdyz az po mesici)…

Zanechat Odpověď

