18 měsíců a náš všední den

Minulý týden jsem ještě stihla s Vincentem kontrolu v roce a půl. Už jsem to ale nestihla zapsat. Tak naměřeno 82 cm a váží 10,5 kilo. Což je propad na desátý percentil z dvacátého. To mě moc nepotěšilo, vidím už totiž, jak bude ve třídě nejmenší. A u kluků to je dost znát… Taky v porovnání s vrstevníky od kamarádek je drobný. Navíc se ani moc nepere, holky už jsou rozumné a chovají se k němu hezky, většinou. I mezi sebou se moc neperou btw. Doufám, že jim to vydrží, ale zase se nemá kde naučit jak se prát. Asi bude muset nastoupit Lev a kung-fu.

Jinak všechno je v pořádku, v mluvení a komunikaci a pohybu je i docela napřed.

Co se týká jídla, tak nejradši má pořád čerstvé a domácí věci, ovoce a zeleninu, miluje tvaroháčky a jogurty. A čokoládu 🙂 Masu moc nedá, pokouše a vyplivne.

Momentálně chodí spát se dvěma duplo koníčky v ručičkách, v každé třímá jednoho. Někdy usne takhle sám, když vychytám ten správný okamžik. Jindy u něj sedím i hodinu. Poslední dobou to ale moc nejde, protože musím ještě uložit holky místo Lva.

Ráno se budí kolem šesté. Snídá tvaroháčka nebo mléčnou krupici. Takové to instantní mléko s kaší nechce, zkoušela jsem ho uplatit, aby ještě spal, ale bez úspěchu.

Pak pouštím krtka a jdu snídat a vypravit May. Ta odchází sama tak za deset osm. Já pak v klidu převléknu Vince a sebe a vypravíme se s Lilly do školky. Jezdím autem, ale teď možná začnu zase busem,  jak je hezky. Pak s Vincentem podle počasí a potřeby prochajda, hřiště, nákup, domů, svačina, uložit Vince, občas to zalomím taky. Pak oběd, někdy fofr a nestíhám pro Lilly, když jde po o. Na druhou přijde May, dáme úkoly, svačinu a pro Lilly, pak kroužky, nebo jdou holky ven za barák, nebo jdeme na hřiště. Pak koupání, večeře, Skype se Lvem, ukládám Vince, Lev čte pohádky, uložím holky a jdu buď uklízet nebo překládat…spát chodím kolem půlnoci, abych měla alespoň chvíli pro sebe…

7 responses to “18 měsíců a náš všední den

  1. V klidu, však oni to kluci doženou… Tygr nosí vel.86 (teď už i teda 92, ale jen proto, že ho dostal a tu 86 má tak dlouho, že jsem něco musela vyhodit; dnes přeměřen 85,5cm) a je nejmenší všude. Je tak mrňavej, že mu nikdo nevěří 2roky. A víš co, oni ti malincí jsou tak roztomilí, že jim vždycky někdo pomůže 🙂 A ani Tygr neni průbojnej. To přece nevadí, krizovým situacím se snažíme zatím vyhnout a až povyrostou, sami se rozhodnou, jestli na tom budou chtít zapracovat 🙂 Závidim to jídlo… 🙂

  2. Takže Vincent spí jen jednou denně – dopoledne? Nebo to stíhá zalomit i odpoledne?
    Já si pamatuju, jak Motýlek až do nástupu do jeslí neměl vůbec pravidelný režim. A tam se naučil spát 1x denně po obědě. Kocourek do jeslí nepůjde, tak jsem zvědavá, jak to s tím spaním bude mít on…

    • Jo, spí jednou, spíš tak kolem oběda, cca 11-12.30… Odpoledne je moc velký chaos a děje se příliš věcí na to, aby usnul…

  3. Sedmi, neboj, máme taky Mika na percentilu 10 (naschvál jsem koukla a v 18 měsících 79 cm a 10,46 kg) a není ve třídě nejmenší, asi 3.-4. od konce 🙂 Problém nemá pražádný. Prát se nejspíš neumí, ale zatím to ani nepotřeboval. A i malí kluci můžou být oblíbení… 🙂 Skvělé je, že je Vincent šikovný, on si poradí.

  4. Ten propad by mě taky trochu znervóznil, řešila to nějak doktorka? Jinak s tím spaním smekám, já dlouhodobě na míň než sedmi hodinách nepřežívám. Může to být rozdělené, ale pod nějakých 6,5-6 jsem mrtvá…

Zanechat Odpověď

