Kolednice ?

Aneb tradice v moderním pojetí…

May přišla úplně samozřejmě s tím  že jde letos koledovat se svojí kamarádkou a jejím bráchou a ségrou. Vloni u nás takhle byli taky a měla jsem problém  pak vysvětlit May, proč je to divný a proč chodí jenom kluci. Asi to tak úplně neprošlo. Tak nevím… Trvat na tradici? Když ani nejsme věřící rodina? Ale ta rovnoprávnost za každou cenu mi tady zrovna taky nesedí…

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 responses to “Kolednice ?

  1. U nas ve vesnici na chalupe chodej koledovat vsechny deti, kluci i holky, pokud chteji. Ja bych ji nechala;). Btw. Ony chodi koledovat v Praze?

  2. „to asi nebude nejlepší nápad“ – pravil synek, když jsem ho informovala 😛 Souhlasím s ním. Holky přeci můžou chodit taky, neboť i podle NÚ (národopisný ústav) – kluci dopoledne, holky odpoledne 🙂 Po pravdě – pokud jsem viděla „smíšenou“ skupinu – byli tam mladší sestry kluků (tak do pěti let) – kteří je vzali, aby s holčiny zabavily.

      • asi jak kde. Někde dokonce chodí ve „spešl“ termínu .. Holčiny, které znám – si užívají, že jsou „Holky“ – vypráví si pak, kolik k nim přišlo „zájemců“ 🙂 Zřejmě (určitě) to není džendrové, ale – podle mě – je to tak dobře.

  3. My jsme taky chodili všichni společně (odpolední tradici nikdo nedodžoval a po 12cté už by nikdo neotevřel :-D), až když mi bylo 11-12, tak už jsem byla „velká holka“ a čekala na koledníky 🙂 A mám na to moc pěkný vzpomínky… Mě spíš překvapuje, že dneska ještě ve městech nějací koledníci jsou, to jsou samý dveře na čip, komplexy s vrátnym, atd 😀

  4. A já si celou dobu myslela, že u dětí se neřeší, jestli kluk nebo holka, koledujou prostě všichni 🙂 Rozdělí se to až v okamžiku, kdy té holce nějak dojde, že je vlastně holka a že je nesmysl, aby „omlazovala“ kluky a sbírala jejich vajíčka :-)))

  5. U nás (Praha-západ) choděj i holky. Některé roky spíš jenom holky, protože klukům se asi nechce 😉 Někde, kde se fakt drží tradice, dospělí koledníci, kroje a tak, by to bylo možná divné, ale tady bych to fakt neřešila.

Zanechat Odpověď

