18 měsíců

Vincent oslavil prvním samostatným pobytem ve školce.

Musela jsem si nechat srovnat záda a krk, byla jsem jak paragraf. Tentokrát už vzpříčené žebro… Hlídání jsem nestihla, tak mě jako poslední naděje napadla ta školička, jak jsme byli v létě. Kupodivu to šlo, tak jsem tam Vince odvezla, chvilku pobyla a jela. Když jsem za dvě hodiny prijela, seděl naprosto spokojen u stolečku s dětmi a hlásil, že budou papat… Prý vůbec neplakal,  v pohodě zvládl dojít na hřiště a byl úplně v klidu. A pak řev, když měl jít domů… Pravda, pak si mě trochu víc hlídal, ale jinak to vypadá, že už je minimálně na dopolední docházku zralý…

Jinak prý je moc šikovný a tak půl roku napřed. Já zas takové srovnání nemám a nejsem objektivní. Je ale fakt, že mluví snad úplně nejvíc, snaží se všechno opakovat a všechno ho zajímá. Nejvíc auta a letadla. Jen pokud se hýbou teda. Statické exponáty v technickém muzeu ho moc nezaujaly. Aktuální je trénink chůze nahoru a dolů, po schodech a různých površích. Házení čehokoliv kamkoliv, snažím se učit, že jen balón,  zatím se střídavým úspěchem. Nejvíc ho baví krteček a Máša, pak občas Pepa a Samsam. To umí i říct, „kaka“ a „sajsaj“. Pak ho zajímá, jakou barvu mají auta, kolem kterých jdeme. Umí „tejá“ černá, „tejejá“ červená, „tedá“ šedá, stříbrná, „mo“ modrá, „b“ bílá. Umí se třeba zeptat „deje bába?“ „deje brm?“ a pak si sám řekne „tadyje“. Když dojedeme do cíle, který zná, volá podle toho bába, Jiji /u školky/, Jája /u školy/ a řekne si tadýý. Když provede něco, co ví, že nemá dělat, tak koukne na mě a sám si hned řekne tytyty. A rozumí ještě daleko víc, než říká. 

Miluje borůvky, je schopný sníst celou tu vaničku na svačinku. Taky většinu ovoce a zeleniny. A tvaroháčka. Naopak vůbec nemusí maso.

Včera jsme byli na hřišti, kde je i dráha na brusle. May na bruslích, Lilly chce pořád odráželo a Vincent na motorce. Kupodivu i kousek ujel sám. Těším se na jaro. Bude to ale asi chtít pořádné boty na běhání. Nebo tu kolobku…

Aktuální míry a váhy budou po kontrole u dr.

Příspěvek byl publikován v rubrice Vincent. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 responses to “18 měsíců

  1. Některé děti jsou společenské a zvídavé 🙂 A zvyklé na společnost jiných dětí 🙂 To se vždycky hodí, když má člověk nějaký zdravotní problém 🙂

  2. Tygrovi se ve školce taky v tomhle věku líbilo, když tam párkrát bl na dopoledne. brečel až když jsem začala chodit do práce (protože jsem to špatně snášela a bylo mi to líto) a teď už zas dobrý 🙂 A taky si mě ze začátku pak hlídal 🙂
    Ty barvy teda hodně dobrý, Tygr je spíš na popis, z čeho se co skládá 😀

Zanechat Odpověď

