Offline den

Aneb pokus o odpojení…


Tohle už jsem plánovala delší dobu, ale dneska ráno jsem překvapila samu sebe, když jsem to vyhlásila… Přeci jen jsme doma, marodi, navíc Lev celý den pryč…
Dopoledne to ještě šlo, May teda kňourala, že nemůže  na YouTube a minecraft, ale pak to vzala a vlastně celé dopoledne si holky hrály s legem. Já jsem si to dala taky, tak jsem uklízela a přemýšlela, co jsem to vlastně dělala za relax před netem…Pak oběd, po obědě nějaký úklid a tak, pořád všichni hodní a schopni se zabavit spolu… kolem třetí jsem vyměkla a povolila pohádku na cd, s nápadem přišla May, že to není online 🙂
Před večeří bylo nutné nechat trochu vyřádit, tak bylo pár písniček.
No a teď večer, jak uspávám Vincenta, tak jsem povolila, že teda už není den, tak můžou… Uf.
Zjištění:
Strávíme na počítači víc času, než jsem si myslela. Ale jsme zatím schopni se zabavit i bez něj. Děti jsou hodnější, víc se zapojí a já toho daleko více stihnu.
Závěr:
Zavádím pravidelně 🙂

31 responses to “Offline den

      • z kompu – když u něj mám práci. Brigošku, co mám – bez kompu nedám, bohužel. A pak jsou dny, kdy ho nezapnu – zvykla jsem si. Logik už ani nenosí telefon, jen když se něco děje (fotí si do zážitkového deníku).

  1. Jo, matně vzpomínám na dny bez TV a počítače. S manželem se vždycky třeseme, až ta naše něco provede, abychom jí to mohli „napařit“ 🙂 A tím i sami sobě. Vždycky to byl úžasný čas. Jenže když ona je hodná :-(( :-))))

    • No, s pořízením chytrých mobilů se to dost zhoršilo… Už jsem musela zakázat mobily u stolu a večer jedeme občas každý na svém… :-/

      • hmm – tak to my máme jiný „podvečerně“večerní přístup. Mobily (pokud už ho sebou někdo má) – odkládáme „do košíku“ hned po příchodu, vydrží do dalšího dne. Sedíme, kecáme, pijeme kafčo .. občas vyrazíme do města (někdy na nákup – denní), někdy jen tak anebo do knihovny..příprava do školy 17- 18 (já, tatin odpočívá – různě /má fyzicky náročnou práci/), pak každý svůj čas (komp, tablet …nic 🙂 ) V 19 večeře, zprávy (hlavně tatin), Maťa třeba ještě chvíli tablet nebo komp (odpočinek) nebo mi pomáhá se svačinama, 20 – 20.30 – pokec .. pak „rozchod“. Mat ustlat, spát (nebo do 21 číst), My dáme „večerní“ klidnou kávu, probereme kdeco …

      • My nemáme TV ani tablety, jen jeden notebook a dva compy… Takže to je místo toho… Asi taky písnu jaký je náš den… Už jsem dlouho nepsala

      • my sice tývý máme – jenže si ji pouští tatin na zprávy a já (cca 3x týdně) na film (většinou dávají v noci na dvojce „klubové“) .. Jinak akorát komp a tablet a rádio 🙂

  2. Vydržela jsi? Nic si z toho nedělej pokud ne, je to těžký návyk.
    Jednou si dám práci s časovým grafem o lhářkách, co tvrdí, že televize u nich niiikdy, výchova stoprocentní a jen s knihou, bez mobilu a sítě, jejich komentáře napříč sítí, jsou všude po čtyřiadvacet hodin.
    Nepropadnout tomu fenomenu a uchránit děti, můžeš jen v lese na samotě s petrolejkou, se stádečkem koz a ovcí, tvorbou domácího sýra, to asi není tvůj sen? I tam ale, bez proudu a kabelového připojení, to dnes jde. Vývoj, si neumím představit, kam asi půjde, docela by mě zajímalo, jak to bude dál?

    • Vydržela s dětmi asi do šesti, kromě té pohádky pro ně na cd. A kromě uspávání Vince, kde sedím půl hodiny u něj u postýlky… To se nic moc jiného dělat nedá…

    • Jinak mít statek na samotě, zvířata a žít postaru… Je to můj sen. Jenže ho nesdílí muž ani děti a já mám nulovou zkušenost, panelákové dítě… Tak předpokládám, že by mě to rychle přešlo po nárazu mých nativních představ na realitu… Navíc to nejde moc dohromady s tím naším cestováním, a to nás ještě nejspíš čeká…
      Možná časem pořídíme alespoň chalupu… Čím dál víc cítím, že potřebuju zahradu.

      • Zahrada je moc dobrý nápad, únik a naplnění, časem by se to líbilo vám, i dětem.
        Pro začátek stačí kus trávy, pár kytek, záhonek mrkve, ředkviček a kedluben, to zvládne každý…..

      • A myslíš, že má smysl si pronajmout zahrádku tady v okolí s tím, že to není na dlouho?

      • Cokoliv v životě, když o to stojíš, má smysl? Pokud ten pocit nemáš, nedělej to. Vždycky ji prodáš za tolik, za kolik koupíš. Po stránce přínosu, musíš myslet na to, jestli to chceš, co to dá tobě, dětem a jestli je, nebo není lepší sedět doma, nebo chodit po kroužcích, kde realita se liší od života. Kupovat dětem píseček do obýváku, já stará, si neumím představit.

      • To máš pravdu… Je to celé šíleně odtržené a virtuální… A ty malé děti to nechápou…

      • Ha, zahrada 🙂 akorát je to trochu podle metody lepší něco než nic… Jestli to bude stačit?… A možná teoretizuju zbytečně, protože zase pojedeme nejspíš ven…

      • Ha a jsme u toho, co to je? Má to i druhou stranu karty. Ta vaše je rychlá metoda, chci všechno a hned. Ale Sedmikrásko, strom roste pomalu, celý můj život, já ho sázela, mě bolí, když ho někdo uřízne a když to nenaučíš děti, že všechno má svůj čas a důvod, budou lhostejné a sobecké. To je moje filosofie a začít, můžeš kytkou ale i zvířátkem, já vím že je máte a děti již vědí, že všechno se neděje tak, jak chceme. Mít ale k něčemu osobní vztah, někde kořeny a domov, zahrada na chvilku nevyřeší, to máš pravdu.

      • Přesně… Proto se mi nechce nic najímat na chvilku… A na tak velkou změnu jako stěhování na venkov nejsme asi hotový a nevím, jestli budeme… Oba rodilí panelákový děti…

      • 🙂 nic ve zlém – omlouvám se, že se tak vměšuju. Když něco chceš – a užiješ – vždy to má smysl. Akorát – Vřele (opravdu) doporučuji si rozmyslet – není záruka, že to tam holky a Vince bude bavit, že Tobě (Vám) se bude chtít vždy, když bude třeba, že budete stíhat …

      • No právě… Asi už starnu, dřív bych o tom nepřemýšlela a prostě do toho šla…

      • Děkuju – budu to brát jako kompliment 🙂 Víš – kdysi jsme měli chatu – a stejně jsme ji neužili. Prostě to děcka nebavilo, byla činnost i o víkendech. Pak zahradu u baráku (jsem si lebedila, jak to bude supr) – a nestíhala… Podle mě je to stejné, jako s každým přáním „pozor na ně“ …

  3. Často o víkendu vůbec nezapneme počítač, je to skvělé pro všechny, protože jsem zjistila, že nejen děti, ale i já k němu usedám víceméně bezdůvodně. Pak tedy občas proběhne nějaká hra na mobilu (děti), to je pravda a navečer pohádky, ale aspoň ten komp je vypnutý. A děti si kreslí, vyrábějí, staví, čtou, hrajeme hry – momentálně pro inspiraci s Mikulášem hodně Dominion a pak takové ty hry v kostce – Brain box, u toho dokážeme strávit hodně času. Je to fajn. Jak kdokoli z nás usedne ke kompu, mobilu, vázne komunikace a to mě štve.

Zanechat Odpověď

