háčkování

Včera jsem se konečně dostala do galanterie a k háčkům, co se mi doma flákají už od podzimu, jsem koupila vlnu. 

Háčkování byla totiž jediná ruční práce, která mi docela šla. Učila mě to moje maminka někde na prvním stupni. Od té doby jsem to v podstatě nedělala, tak jsem byla zvědavá, jestli si něco vůbec pamatuju. Kupodivu s menší nápovědou jsem si vzpomněla 🙂

Jen jsem koupila špatný odstín žluté, tak budu muset vyrazit znovu…

Jo a zdá se mi to, nebo se někde během té doby změnily tyhle ruční práce z typu znouzecnost na typ luxusnější koníček? Od kdy stojí klubko obyčejného akrylu 59 Kč? A to nepočítám háčky, mám obyčejné plastové, ale ty lepší kovové jsou taky docela drahá sranda… A když započítám práci, tak to je teda fakt pro radost, protože to se mi vůbec nevyplatí…

 

Příspěvek byl publikován v rubrice moje, Uncategorized. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 responses to “háčkování

  1. Možná to bude od té doby, kdy se ruční práce staly výdělečnou činností?? Kdo vyrábí náušničky, náhrdelníky a šije, ten si tím dnes i přivydělává. Opět se to začalo kupovat… ¨
    Ale obdivuju. Já na ruční práce moc nejsem. Matka mě kdysi učila plést, ale jsem člověk manuálně nezručný 🙂 A ani mě to nebavilo, protože z toho nic vzniknout nemohlo. To, s čím si lze hrát (třeba keramika), cosi stvořit, i když to vypadá děsně, to mě baví :-)) Budeš háčkovat čepičky?? :-))

      • Jo, pamatuju, jak jsem sháněla s dcerou v látkách látku na její kostým. Chtěla jsem ho ušít :-))) Manžel si před časem koupil šicí stroj :-))) Před námi stála paní a strašně si stěžovala, že dnes už zas musí začít šít jak za komunistů. Protože to, co by chtěla, prostě nesežene. Šije se na mladé…

  2. 😆 Vítej do klubu 😛 To není „výdělečnou“ činností, ale běžným vývojem trhu (rušení výroby, technologií, nahrazováním materiálů, strojů…). Krom toho – jen pro představu – přivydělávat si např. ketlováním není legrace, protože za jedny „korále“ dostaneš od prostředníka cca 7,- (!) Kč. Najít si sama odbyt na cokoli v tomto směru – je fuška

  3. Tyjo já nevím, já kupuju (teda, dvakrát v životě jsem koupila :D) přízi nějakou úplně nejobyčejnější, pravda, spíš silnější (háček 3-4) asi za 30 korun. Ale nemám na to vůbec čas, rozháčkovala jsem Vikimu deku do kočárku, když byl maličký, zjistila, že to mám nakřivo a pak jsme se stěhovali, vybalovali a děti začaly chodit hrozně pozdě spát… teď mám rozpletených (jen hladce) asi dvacet řádků šály pro B. a pochybuju, že ji do konce zimy dodělám. Ale hrozně bych chtěla umět ta háčkovaná zvířátka a můj cíl pro letošek je tedy především naučit se šít. Mám takových projektů… tak třeba to bude s tím časem už trošičku lepší.

  4. Sedmi, pletu na kšeft. Nedostanu se nad dvacku za hodinu. Protože pletu z přírodních materiálů, jsou mé výrobky i tak prakticky neprodejné. Na druhou stranu, kdo si u mne jednou koupil, tak se vrací. Minimálně pět ódy. Ruční práce vůbec nejsou výdělečnou činností. Na konci letošního roku ti to budu moci i podložit čísly. Byla jsem dohnán k ŽL. Ceny kazí akrylové oplétačky jakéhokoli údu těla, které mají i jiný příjem a neplatí povinné odvody a jsou s prodejní cenou pod pořizovací cenu materiálu a ani se moc netrápí s řemeslným zpracováním.
    K té ceně. V Brně jsou vedle sebe dvě galanterky. Rozdíl mezi tím samým klubkem akrylu je patnáct korun. Přes kamenný obchod kupuji jen příze dovážené z Norska, protože výrobce bere objednávky od dvaceti kil výš. Jinak vše tuzemské objednávám přímo u výrobce. Pošlou klidně i jedno klubko. Jasně, cena se navyšuje o poštovné, ale zase máš na výběr větší barevnou škálu, než je v prodejně. A z e-shopu továrny si můžeš vyžádat „posílají zdarma) vzorník.

Zanechat Odpověď

