Gymnastika

Tak došlo na lámání chleba. Budeme se muset rozhodnout. Trenérka gymnastiky přitvrdila, chce teď dvakrát týdně hodinu a půl trénink… To nevím, jestli dáme. Hlavně teda, jestli to dá Lilly. Má toho totiž nějak hrozně moc. Kromě gymnastiky má ještě ty tanečky, to je pokračování z loňska, hrozně jí to baví. Pak chtěla ještě keramiku, to je od školky, od února tuším začínají taky chodit se školkou plavat a pak ještě školka organizuje logopedii, kam Lilly chodí kvůli tomu, že neumí zatím R a Ř a předškolní přípravku pro předškoláčky… Mno. A teď, co s tím…

Trenérka na gymnastiku říkala, že má Lilly talent a i jí to baví. Když jsem se opakovaně ptala, co chce pustit, tak prý plavání… Což o to, to není takový problém, ale stejně si myslím, že je toho na ní dost… Na druhou stranu bych jí nerada připravila o šanci v té gymnastice, i když nijak zvlášť netoužím po tom, aby to dělala nějak závodně… Jenže tohle je zrovna jedna z těch věcí, které se třeba v deseti dohnat nedají… Já fakt nevím… Já neměla kromě jazyku nic dalšího… a dneska se tím živím…

No třeba se to vyřeší samo, pokud někam odjedeme… a začíná to tak vypadat, protože Lev tady moc práce nemá… Leda bych nastoupila já někam po těch více než deseti letech doma (navíc se třemi dětmi…)

 

14 responses to “Gymnastika

  1. Letos má ta moje poprvé nějaký kroužek každý den. A zjišťuju, že pokud to dítě baví (a pokud baví rodiče je vozit tam a jinam), tak to problém není. Tedy pokud má potom ještě dost času se vyblbnout jen tak samo tak, jak uzná za vhodné. Pokud má kroužky přímo ve škole (školce) není to vůbec problém. Moc je toho až v okamžiku, kdy a) se to nedá časově skloubit b)dítě by radši bylo doma či v družině c)je na ně vynakládaný příliš velký tlak (příliš závodů, příliš představ o vítězstvích atd.). Určitá dávka „nabuzenosti“ je Ok. POstavit život na tom, že to jediné správné je vyhrát a makat, abych vyhrál, to už mi přijde „moc“. Dokud je to jen hraní a učení se (třeba i disciplíně a soustředění jako v případě baletu mé dcery), která je pro dítě únosná, tak je vše ok….

  2. Dojem – můj, osobní: Když to tak čtu, zdá se mi, že „problém“ s tím máš Ty. (nic ve zlém). Pokud ji to baví … skončit může vždy. Co je „ve školce“ bych neřešila vůbec. PS: já bych zřejmě vypustila „předškolní přípravu“, a to tak, že s klidem. Předškolní příprava – je totiž poslední ročník školky. Jo – a Žvandu a Melivo jste četli?

  3. Děti měly počet kroužků podle věku, takže v první třídě školy jen jeden, pak jsme přidávali podle toho, jak se jim chtělo. V předškolní třídě tak už jich měli víc i z důvodu, že nepotřebovali spát po obědě a nebyly tak unavené. V první třídě jsem jim zase kroužky skrouhla, ale tam už to zase bylo jiné, protože opustily ty školkové, vybíralo se z jiných nabídek atd. Pokud to Lilly samotné nevadí, není z toho moc unavená apod., nechala bych jí to, co chce a baví ji, klidně i všechny. Ono se to v první třídě zase promění (a kdo ví, kde budete že? :))
    Kdysi jsem psala článek o „kroužcích“ a debatovala na to téma i s jednou psycholožkou, obecně se všichni shodovali, že ideální jsou 3 kroužky, ale pokud je dítě, které byví kroužky víc a zvládají to i třeba se školou, není třeba jim je rušit. Tahle psycholožka tedy byla hodně za to klidně seskupit víc kroužků do jednoho dne a nechat aspoň dvě volná odpoledne, pokud to jde.
    Jinak také jinak pohlížím na kroužky ve školce, kde by tak jako tak byli, nebo místo družiny.

    • Přesně, my také někdy radši seskupíme a snažívala jsem se nechat nějaký ten den volný. Letos to bohužel nevyšlo. Vím, že jsou rodiče, kteří jsou přesvědčení, že s nástupem dítěte do školy, by se dítě mělo věnovat škole a ne kroužkům. Mě nějak přijde, že ta škola, pokud to dítě alespoˇˇn trochu prospívá a netráví večery nad domácími úkoly, nemusí být tak na závadu.

      • Já to tedy taky brala podle toho, jak je škola vyčerpávala. Třeba M. jsme v první třídě museli posunout dřívější odchod i do postele. S T. je to trochu jiné, ale ona, když nastupovala do první třídy, tak jí bylo o 3/4 roku víc než jemu. Koukám, mám tam chybu, úplně v první větě měla být první třída školky, ne školy.

      • Neva, já to pochopila :-)) Přesně. U nás je to možná taky tím, že té mojí bylo v prosinci v první třídě už 7. Už byla na školu zralá a neřešili jsme vůbec nic. Jen jaké kroužky bude mít, aby jen nepsala a nečetla.

      • ja to beru taky tak, ze krouzek od skolky nebo druziny, ktery neni moc narocny – keramika treba, se moc nepocita. Ale gymnastika na zavodni urovni, tanecky a plavani mi prijdou proste moc… a to plavani je teda taky od skolky, ale je to narocne… Lilly chce mermomoci nechat tanecky i gymnastiku, tak asi zkrouhnu plavani a uvidime, jestli to budeme zvladat… ono ji tam dvakrat tydne vozit na hodinu a pul je taky narocne, v zime se neda byt s V. na hristi nebo tak, navic z gymnastiky budou zavody a z tanecku taky, to pak budeme mit zabrane i vikendy a kdo vi, jestli se to nebude treba prekryvat… no uvidime… zatim to zacina vypadat, ze stejne pojedeme zase nekam ven, tak je to asi jedno a proste se uvidi…

      • Jo jasně, plavání proběhlo u Toni taky, to jsem taky nebrala jako školkové, i když od školky bylo, to není sedět u papíru nebo keramiky. T. chodí na gymnastiku ve škole a zároveň si vymínila klasicky cvičení v Zahradě, ale to není na závodní úrovni, i když ve škole jim také vcelku dají zabrat, tam to tedy je jen do 3. třídy, tak pak budu asi přemýšlet, kam v tomhle směru dál. Ale jinak tě chápu, taky bych váhala, když už by to mělo být na závodní úrovni.

  4. Teď mě napadá, není to tedy ke kroužkům, ale i tak. Sedmi a další, nemáte tipy na nějaké stránky, kde by se dala testovat základní angličtina? M. teď berou to have got a taky like a má v tom tak strašlivej guláš. Trénuju to s ním, ale nemáme moc z čeho vycházet, sice mají pracovní sešit, ale chybí mi nějaké listy navíc třeba. A nějaká taková pomůcka by se šikla. Guglím, ale ráda bych něco prověřeného. Dík!!!

    • my angličtinu testujeme doma… ale teda delaji zase vsechno od zacatku, takze neni v podstate co testovat 😦 do ktere tridy chodi M.? Treti? To koukam, jak jsou daleko teda…

      • Do čtvrté. No zkusím něco pohledat. Moc nechápu, jak je to učitelka učí, rovnou se učí zkrácené tvary, což podle mě mate, nebo aspoň u něj je vidět, že moc nepochopil rozdíl mezi He´s got a He´s. Možná to je tak dobře, vůbec netuším, anglicky jakžtakž umím, s těmito základy mu pomoci asi dokážu, akorát mi chybí ta náplň, testovat to furt na větách – mám nějaké pomeranče, ty nemáš žádné banány, je trochu nuda 🙂 (Vycházím z předpokládané znalosti slovíček)

      • Aha… Problém je v celkově špatném přístupu k učení jazyků… Nechápu, proč se to u nás pořád učí takhle blbě, když to nemá žádné výsledky… Učit se slovíčka a gramatiku zpaměti a pak to skládat dohromady je blbost… Takže není problém v M. ale ve způsobu učení… To jsem ale asi moc nepomohla…

      • Taky si bohužel nemyslím, že to je ok, jak se to učí. Ale blbé je, že ani já pořádně nevím, kudy do toho. Sama chápu, ale neumím moc předávat, navíc jsem zjistila, že jako pedagog vlastních dětí to fakt neumím 🙂 Ideál by bylo, kdyby mě někdo naučil, jak ho to učit. Jinak když mi něco z učebnice čte, tak v pohodě, chápe rozdíl mezi psaným a čteným textem, z angličtiny překládá slušně, naopak je to horší (no ono přiznejme si, já sama to mám dost podobně 🙂 ) No a šikl by se také nějaký rodilý mluvčí, případně někdo kdo by byl ochoten na něj mluvit jen anglicky.

  5. nejhorší je, když si pak přečtu nějakou takovouhle kravinu i v učebnici a když se snažím vysvětlit, jak to je doopravdy, dost těžko se mi to prosazuje, protože co je psáno, to je dáno :-(….

Zanechat Odpověď

