Vnitřní vs. vnější motivace (nechávám dvakrát kvůli komentářům… snad se to tím spraví)

Aneb jak vnitřně motivovat bordeláře k úklidu?
Teoreticky je to jasný. Vnější motivace není moc dobrá a dlouhodobě nefunguje. Jenže co dělat, když máte dítě chaotického bordeláře, kterému je úplně jedno, v jakém stavu jsou jeho věci? /A navíc je v tom po vás…. :-/ /
Zkoušela jsem to, ale bez úspěchu. Nebo dělám něco špatně? Tak teď zkouším vnější motivaci… Pokud nedostane May 14 dní poznámku, že něco zapomněla, koupíme jí Minecraft.
May si na to vyrobila sama kalendář a aktovku si sama kontroluje večer a ráno.

image

A za úklid domácnosti nad rámec vlastních úkolů má odměnu v podobě času na počítači navíc… Včera to u nás vypadalo takhle…

image

Tak uvidíme, jak to bude fungovat…

23 responses to “Vnitřní vs. vnější motivace (nechávám dvakrát kvůli komentářům… snad se to tím spraví)

      • jj – celej Já 😆 Co jí pomůže – řád a systém (stejná doba, kontrola, důslednost..) Dyspraktik je třeba Logik – a jo, fakt To existuje. Nejen, že je nepoužitelný i pro „jednoduché“ úkony – ale patří k tomu „zapomínání“ – zavřít pastu, vrátit víčko na lahev, „neschopnost“ zjistit, zda do školy má všechno (musím se ptát jednotlivě – penál? sešity? pastelky?…) Jestli s tím má problém – začala bych na týdnu – max. a „pomáhala“ kontrolou než si to aspoň trochu zažije a utřídí.

      • Ahaaa… No potěš, tak to dost sedí. A já myslela, že je prostě jen flink po mně 😀

  1. Vytrvale řeším obdobný problém – výhody a nevýhody vnejší a vnitřní motivaci mám nastudované, ale jak navodit vnitřní motivaci? Zejména když moje vnitřní motivace taky často není nejlepší … . Držím palec ať se něco povede.

    Apropo – co Mayka hraje na počítači? Šárka by chtěla nějakou hru a já upřímně nevím po čem sáhnout. Díky.

    • No přesně… Hry záleží na tom, jestli chceš zdarma nebo placené? Zdarma na internetu je třeba uptoten.com procvičení angličtiny 🙂 v češtině hraveuceni.cz na decko.cz je toho hodně…

      • Diky diky moc – uz googlime a vybíráme 🙂
        Pobavilo mě, že nejdřív ze všeho bylo potřeba přeložit názvy her do češtiny – největší sranda byla s Child of Light – child je dítě, light je světlo. Jako světlý dítě? Nebo světlo dítě? Odmítla jsem napovídat, tak to šla to probrat se segrou a dohodly se, že světlo je ze sluníčka, takže kdo byl moc na světle, ten je opálenej. V překladu tedy Opálené dítě. 🙂

      • Jo ještě, pokud chcete nějaké úkoly a tak, zkuste poldu. I když to je možná pro starší, nevím.je to víc dílů, starší se dají najít i zdarma. Grafiku dělal můj muž 🙂

    • Omlouvám se, že se vměšuji – na predskolaci.cz se taky něco najde. Co je fakt, bohužel – v češtině je toho sakra málo, nehledě k omezenému výběru filtrů (zamezit krev – pak jsou kytičky, nevhodné reklamy ..). Jinak není vcelku problém najít extra holčičí – „oblékání“ panenek, účesy … skládačky atp.

      • Diky. Poměrně dobře jsi vystihla můj problém. Jenom ještě přidám, že už mi moje slečna přijde na tyhle jednoduchy holcici veci velka. Na chvilku na odreagovani dobry. Před rokem ji nadchla Zvonilka (placená), kde postupně plnila úkoly a šla hrou od někud někam. Potřebuju tip zase na něco, kde se dá tvořit nebo postupovat. Jsem si vědoma toho, že za kvalitu se platí a obzvlášť, když to může být pod stromečkem nemám s nějakou platbou problém.

      • Ok, tak May teď dohrála Leo’s fortune a hraje Ori and the blind forest… A krásná je i Child of Light, pokud ti nevadí souboje /tahové, bez krve/.

      • Dík za tipy, tyhle vypadají moc hezky graficky. Taky trochu řešíme hry. Tomu se holt děti nevyhnout, ale snažím se to ještě hlídat, aby to mělo aspoň trochu nějaký smysl. Tončí je zatím nenáročná, té stačí omalovánky a teď objevila Adama a Evu 🙂 M. samozřejmě hrozně touží po Minecraftu, takže nejspíš Ježíšek nakonec donese. JInak ho baví takové ty logické hry, kde musí něco vyřešit nebo najít, aby šel dál, Azada a podobné. Fakt tedy je, že on nejvíc času na počítači trráví u map 😀

      • proč chce kizi.com dohled? PS: máme doma volného „Strašpytlíka“, kdyby někoho bavilo 🙂 Taky jsou Dětské hry, Kamarádské hry – na těch jsou i rozcestníky

      • Na kizi je spousta blbostí, chce to trochu hlídat a ze začátku vysvětlit, jak se v tom orientovat. Ale je to dobrá škola pro vysvětlení toho, že na netu je 90% blbostí a musí se umět hledat…

  2. Jsem dítě bordelář… Ale moje máma i babička taky (akorát si to nechtěj přiznat :-)), takže když začala jednou za čas máma, zavelela, připadně dala na zadek… Žádná motivace, protože mladší ségra byla pořádná, tak já musim taky. Já jsem z toho vyrostla až s vlastním dítětem a domácností. V dětství bych ocenila to, co píše jolana88, ptát se na každou věc zvlášť, dílčí úkoly, prostě pomoc… Poněvadž já se zapomínala pořád 🙂

  3. Jsem chaot a bordelář, ale zapomínám až léty. U nás jsem byla já vždycky ten, co si pamatoval a připomínal, bylka jsem tím i úkolovaná. Máma je už několik let rozčarovaná z toho, že to tak není i nadále 😀
    Děti taky bordeláři, ale se zapomínáním to jde. Zato jsou někdy až nemožní, co se týče samoobsluhy, my jim ráno neříkat, co mají přesně dělat, jsou schopní jít do školy bez aktovky a v pyžamu (M. už opravdu jednou v pyžamovém triku šel, všiml si toho až odpoledne doma ;)) No hodit je do toho, asi by museli, ale jak nás pořád mají kolem sebe, hrozně moc se spoléhají. Co s tím, mi úplně jasné není.
    Tak jsem zvědavá, jan na May tahle motivace zabere 🙂

Zanechat Odpověď

