Ta kašpárka?

Včera jsem v čekárně u zubaře měla i chvíli na čtení.
Půjčila jsem si tam přílohu k mladé frontě a nestačila zírat. I Mayu to zaujalo, kouká na ten obrázek a ptá se mě, co to je? Řekla jsem, že to jsou obrácené pohádky…

image

Tak nevím, jestli jsem divná já nebo autorka… Nejvíc mě zaujala pasáž o bagristkách a jeřábnicích, to už tady jednou bylo ne? Každopádně je to zajímavý vhled do vnímání jiného člověka… Kupříkladu mně naše pohádky nepřipadají špatné… Co vy a gender korektní pohádky?

Příspěvek byl publikován v rubrice inside out, moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 responses to “Ta kašpárka?

  1. Jsem zastánkyně různorodosti, takže Ferdu mravence klidně, ale vyvážit ho třeba Legendou o Mulan. Prostě aby děti věděly, že existujou různý typy lidí bez ohledu na pohlaví 🙂 Mmch si pamatuju, že jsem v dětství konečně měla pocit, že taky můžu být princezna až když jsem viděla Mulan. Ty blond křehulinky ke mě vůbec nepasovaly 🙂

  2. Mulan je super 🙂 jinak já tuhle genderovou korektnost za každou cenu taky nemusím. Holt historicky pekly vdolky ženský, chlapi pracovali na polích, to bych si taky radši vybrala to pečení 😀 a že nejsou dvě sympatické holčičí hrdinky? A co Gabra a Málinka?

  3. nesmím se rozčilovat – takže jen prakticky – Pouhým pohledem do zrcadla je možno zjistit odchylky v muskulatuře. V encyklopedii se dozví, co znamená pojem „pohádka“. (nota bene netuším, kde by Amíci chtěli sebrat minulost s pohádkářskou historií). „Když děti nevidí něco dělat ženy, myslí si, že to neumí“ … tak šup, šup do kurzu výchovy 😛

Zanechat Odpověď

