PPP

Dneska jsme byli s May /a Vincem/ v Ppp.
Bylo to na dvě a půl hodiny, věnovala se nám starší psycholožka a mladá speciální pedagožka, obě mi připadaly schopné, vystupování měly příjemné a vůbec to byla docela příjemná zkušenost.
Výsledek je, že May má zkříženou lateralitu, tj. píše sice pravou, ale kouká na to levým okem. Jak to dělá, netuším 🙂
Jinak písmo hezké, motorika dobrá, ruka volná, takže nevidí jiný důvod pro problémy než v psychice. Doporučily cvičení na to zrcadlové otáčení, prý by se to mělo srovnat do konce roku.
Dostaneme zprávu pro učitelku, aby May kvůli tomu nepostihovala.
Úkoly by měla dělat v klidu, aby se mohla soustředit.
Soustředění je u Mayky sice horší, ale v normě, hyperaktivní prý není. Proto potřebuje co největší klid.
Dál by prý neměla mít problémy se školou, je lehce nad průměrem, v případě logického myšlení a zejména v obrazech prý vysoko nad průměrem.
Závěr byl zatím to zkusit nad zprávou probrat s učitelkou a pokud se to nezlepší nebo dokonce zhorší během druhé třídy, zvážit změnu buď třídy nebo školy.
Já jsem původně chtěla, aby May chodila do té scio školy. Dokonce jsem jí přihlásila k zápisu. Lev ale nesouhlasil a přemluvil mě, že to nemá smysl „nechat dělat pokusy na dítěti a ještě za to platit „. Je to asi poprvé, kdy jsem se s ním neshodla na zásadnější otázce. Uvidíme, jak to bude vypadat tento školní rok…
Btw V dotazníku pro rodiče byla jedna otázka, která mě hodně zaujala. Kdybyste se mohli vrátit zpět a výchovu dítěte zkusit znovu, změnili byste něco? Odpovědi byly: výrazně, jen něco nebo nic…
Kdyby to šlo a s těmi zkušenostmi, co mám teď bych se mohla vrátit, byla bych asi mírnější ale důslednější…

Příspěvek byl publikován v rubrice May, moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 responses to “PPP

  1. Sedmi, se Lvem malinko souhlasím. Scio docela sleduju, hlavně teda proto, kde se nachází. A když mi trochu probíhalo hlavou, jestli tam děti (resp. jen jedno z dětí, M. bych neukecala k přestupu jednak a jednak si myslím, že pro něj tenhle typ školy spíš není) nepřihlásit, tak nerozhodly jen finance, ale i to, že ta škola nefunguje už déle. Nejsou z ní žádné výstupy, momentálně jen nekriticky nadšení rodiče, což ale po 14 dnech asi nelze brát za bernou minci (navíc pro mě je všechno nekriticky přijímané vždycky trochu podezřelé, ale já jsem skeptik od přírody 🙂 ). Taky mi to přijde trošku jako experimentování s dětmi. Každopádně, něco se mi na jejich koncepci líbí moc, něco méně, něco mi přijde až moc utopické. Chvílemi si říkám, aby to s tou volností dětí nepřepískli a vůbec tam cítím až moc velký „kult dítěte“. Nicméně těžko soudit, když nemáme absolutně žádný výstup. Třeba to bude skvělé.
    Taky jsem říkala, že jestli se M. nedostane na střední, pošupajdí do scio 🙂 Momentálně jsem dost nakrklá na vedení naší ZŠ, na druhé straně jsou tam bezva učitelky, obě děti (M. má novou) mají dobré, první stupeň učitelky, co jsem od kohokoli slyšela, je tu prostě dobrý díky učám. Ale ten druhý stupeň už je bída. Co budu dělat za ty dva roky s mladým, na to jsem sama zvědavá.

      • Tak v to já doufám taky. Ale bohužel je nátřesk a pak stačí malé zaváhání. Zrovna máme poblíž kluka, co se moc dobře učí, samé jedničky, ale gympl mu nevyšel. Uvidíme, my už to máme za chvilku.

      • Protože co jsem slyšela, tak pak zůstanou slabší děti a výuka se jim přizpůsobí…. No uvidíme nic nutit nebudu a prý je nával, tak kdoví jak to bude. Navíc možná ještě pojedeme ven…

      • No ono vzhledem k nátřesku na gymplech už z těch pětek tolik dětí neodejde. U nás letos z jedné třídy jeden, z druhé čtyři. Takže si myslím, že tam pořád zůstane dost slušná „základna“ 🙂 U nás bohužel, co tak slyším, tak druhý stupeň nic moc. Neumí děti moc motivovat.

      • Objevila jsem ještě jednu školu, základní od ČVUT… Kdyby to nebylo přes celou Prahu
        ..

      • U nás proto, že odsunout se z naší školy kvůli nic moc druhému stupni. Takže jako první se nabízí zkusit osmileté gymnázium. Nebo najít jinou školu s lepším druhým stupněm, ale tam bych se vzhledem k povaze synátora bála, jak by zapadnul. Gymnázium je lepší aspoň v tom, že začínají všichni od nuly, nemusí se nikam včleňovat. Pro nás jen a pouze možnost. Ale vím, že tlačit to přes moc nebudu. Uvidíme.

Zanechat Odpověď

