U babičky

Závěr prázdnin trávíme u babičky. Mojí babičky, jak my doma říkáme nepřesně „na Moravě“, přestože je to Slezsko…

Jako malá holka jsem tady byla skoro každé prázdniny alespoň na týden. Babičky byt se od té doby moc nezměnil. A babička taky ne 🙂 letos jí bude 75 let.
Babička je nejmladší ze sedmi dětí sedláka, kterému zabavili statek a ona musela jít do učení. Otěhotněla velmi brzy, mojí maminku měla v 15. Kvůli sňatku museli tenkrát zplnoletnit oba dva, dědečkovi bylo 17. Přesto spolu vydrželi až do dědečkovy smrti před třemi lety. Měli nakonec tři děti, ale s velkými rozestupy, prostřední bratr je o deset let a nejmladší bratr o sedmnáct let mladší než maminka. Mám tak strýce o pět let staršího, bývala jsem tady o prázdninách v jeho pokoji a za ty dva týdny jsem vždycky přečetla půlku jeho knihovny… Pak jsem přestala jezdit a dlouho jsem tady nebyla. Teď tady chodím s holkama a Vincem po městě nebo na chalupě… To je vzpomínek…

Příspěvek byl publikován v rubrice inside out, moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 responses to “U babičky

    • To je problém „babíčiek“ a „dedkov“, že sú zaujímaví do určitého veku a potom od určitého veku. Máme chalupu a poznám osamelého „dedka“, ktorý žije spomienkami, ako robil malému vnukovi lodičky z pečiva a varil cestoviny v tvare zvieratiek, ináč by ich nezjedol. Asi to bolo dávno, lebo ja som ho ešte nevidela. Možno nemá ešte ten správny vek, aby bol dedko zase zaujímavý.

  1. Babičky (a dědové) jsou vůbec taková zvláštní skupina lidí. Je na nich fascinující spousta věcí. Například že zažili, že se v životě dá obejít bez věcí, bez kterých my se už neobejdeme. A nebo že některé věci dělali tak strašně časově náročným způsobem, že je úplně záhadou, že je vůbec stihli. Třeba psali na psacím stroji dopisy.

    Ať nám vydrží co nejdéle!
    Babičkám (a dědům) zdar!

Zanechat Odpověď

