Šiju s Tilly :-)

Nevydržela jsem čekat na kurz, chtěla jsem začít hned…

A tak jsem dala na recenzi Ady z módního pekla a koupila knížku Láska na první steh.

image

Kniha je fajn, popisuje vše srozumitelně a hlavně není třeba nejdřív studovat názvy všeho možného i nemožného…
Ale není tam takový ten návod, co dělat, když se nedaří podle popisu nebo dojde k problémům.
Tak třeba jsem zatím nepochopila, proč se mi někdy na začátku šití zašmodrchá spodní nit, jako by jí to nabralo ještě jednou. Proč mi stroj občas vynechá steh a proč u cikcak stehu je někdy kousek rovně… Poradíte?

image

Příspěvek byl publikován v rubrice šiju. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 responses to “Šiju s Tilly :-)

  1. No, poradím do té míry, že to je špatně nastavený napětí spodní nitě, ale bohužel už ti neporadím, jak to přenastavit, neb se to liší podle stroje. Ale zkus ji podle svýho návodu víc napnout – jestli se ti občas bere dvakrát, tak je asi hodně volná a „plandá“ ti tam… 😉

  2. ánebo – je příliš „utažená“ horní nit (netuším, kde se to na tvém stroji šteluje a jestli vůbec, na některých ano). Z let minulých – si pamatuji letmo – při navíjení spodní nitě – doporučuji „přes prst“. Jednak nebude tak utažená – za další si zkontroluješ, zda se navíjí rovnoměrně. Vynechané stehy můžou být patkou, jehlou (jaká, jak nasazená) – liší se podle materiálu i stehu. Třeba se Ti bude hodit: http://ekozahrada.blog.cz/1301/o-kolecko-vic-regulace-napeti-niti-diferencial-a-dalsi

  3. Já ji taky moc chci, ale asi jí nepotřebuju. Mám tu Burďáckou a nikdy jsem jí celou nečetla 🙂 Jo a se spodní nití taky občas bojuju a nevim proč…

Zanechat Odpověď

