The Giver (film)

Knihu znám už delší dobu a patří mezi moje srdcovky, ke kterým se vracím… ale díky filmu jsem si uvědomila (konečně) jednu dost zásadní věc…

A to sice, že už tam v podstatě jsme. Sice ještě máme něco jako hudbu a rodiny a vztahy a lásku a domov, ale čím dál víc je to právě to „něco jako“… Začínají to být čím dál víc spíš vyprázdněná slova, která kdysi znamenala cosi, co bylo jasné i bez vysvětlování. A já bych to chtěla zpátky. Ne ten dům, jak jsem se naivně domnívala, ale domov. Jsem idealistka co… Nejde tak o ten byt v paneláku, protože řadový domeček někde na kraji města není pořád domov v tom původním smyslu (teda možná existují vyjímky, ale já žádnou neznám). Těžko se to popisuje, ale chybí mi nejspíš něco jako provázanost na širší rodinu, komunitu, vesnici, společnost… Je to všechno čím dál roztříštěnější a všichni sice máme svoje soukromí, ale něco důležitého se zároveň někde cestou k tomu soukromí vytratilo… nebo mi prostě už jen hrabe z toho, že jsem víc jak deset let doma a moc si to idealizuju 😀

(Mirko, jestli tohle čteš, tak bych ráda věděla, jak to cítíš, protože mám z tvého psaní pocit, že u tebe to funguje.?)

Příspěvek byl publikován v rubrice inside out, moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 responses to “The Giver (film)

  1. No a není to spíš tak, že jak si to kdo udělá, tak to má?? Když po tom prahne, tak si cestu k tomu najde? Není to jednoduché, protože ten trend je jiný, ale minimálně je trend dělat si to tak, jak to člověku vyhovuje. Znám případy, které holt oželí všechna ta plus života ve městě a víc peněz atd. atd. a když to jen trochu jde, tak vypadnou ven. Někdy i ty vesnické školy jsou stokrát lepší než ty velké městské… jednu takovou jsem zažila. Zrovna v pondělí jsme měly u kadeřnice debatu o vesnickém životě – holky to zažily, protože z vesnice jsou bud ony nebo jejich partneři,Je já nikdy. I teď v TV jsem náhodou narazila na pořad o venkově… tam básnily právě o té komunitě. Tuším, že podobně to asi prožívá i jedna známá, která se odstěhovala z našeho velkoměsta do vesnice. Je společenská a aktivní. Holky si zas stěžovaly na to, jak je to povrchní, protože jde hlavně o to, jak kdo vypadá před ostatními…
    Asi záleží na tom, jak to komu vyhovuje… já třeba nejsem komunitní typ 🙂

      • Ale ve Švédsku jste nebydleli ve velkém městě, ne?
        No, Hurvínek válku… táhne tě to tím směrem, vyzkoušet by se to mělo :-))))) Případně si to vždycky můžete rozmyslet… nejste vy zvyklí se pořád stěhovat?? :-)) Jak říkám, já pochopila, že na vesnici to chce hlavně jedno: být komunitní typ, kterému tolik nevadí, že mu všichni vidí do talíře a tak trochu chtějí, aby ses moc neodlišovala. Ale nevím, já to na vlastí kůži nikdy nezažila 🙂

      • Tohle naše cestování je trochu jiné, a ve Švédsku to byla pidi vesnice, ale to se nedá srovnávat… A i to stěhování je tak trochu nanečisto, když se pak vracíme zpátky do Prahy do tohohle bytu…

      • No… pak bych se taky přimluvila za nějaké to menší město. Já jsem také z menšího okresního města, vyrostla jsem v domě se zahradou… a dodnes funguje mezi okolními domy celkem soulad… třeba když nedávno prý volali známí sestře, že mají přeparkovat, sestra nebyla doma, tak matka vzala klíče, zazvonila na souseda a ten přeparkoval :-)))

  2. Narodila jsem se a vyrostla na malé vesnici, čuchla si k Praze (8 let) a teď spokojeně bydlím někde mezi – domek se zahradou v okresním městě. A jen tak do úvah – proč mířit rovnou na vesnici, která může být pro člověka zvyklého na velké město extrémem a nezahrnout do úvah všechny typy sídel mezi – města, městečka i městyse. 🙂
    Jinak přistěhování „cizáka“ na pravověrnou vesnici (nezkaženou náplavami) v první fázi znamená, že se s vama nebaví ani klika od dveří. Nejdřív musíte svým chováním prokázat, že si přijetí zasloužíte. A někdy to může být běh na pěkně dlouhou trať.

Zanechat Odpověď

