Mám stroj :-D

Šicí… Moje předčasně splněné narozeninové přání. Teď se ještě naučit šít… Někdo do klubu?
Šicí stroj jsem si přála dlouho… Jedna z mála mých vzpomínek na hezké chvíle s mojí mámou je, jak mi ukazuje jak se šije na stroji a jak jsme spolu ušily obleček pro panenku…
Tak jdu vyzkoušet, kolik si toho po skoro třiceti letech pamatuju 🙂
Předčasný dárek proto, že mají teď v Lídlu stroje Singer za velmi slušnou cenu. Na vyzkoušení mi to stačí až až a kdyby náhodou mě to chytlo, tak třeba časem pořídím Husqvarnu, jako má máma, víc jak třicet let bez poruchy.

Příspěvek byl publikován v rubrice moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

16 responses to “Mám stroj :-D

  1. Šití je můj život, ale přes mámu, která je švadlena. Šije pořád ještě na šlapacím, na staré skříňové Ladě. Na jednu stranu skvělé, ušije mi, opraví, zkrátí, navrhne přímo na mě. Na druhou stranu, já neumím nic, možná tak přišít knoflík a něco sestehovat. Ale nevím, jestli je to jen leností, spíš i nešikovností, jsem se z naší prakticky a manuálně zručné rodiny nějak vymkla. Jediná mám nějaké školy, ale kolikrát si říkám, že by se mi ta zručnost šikla víc.
    Sedmi, tak ať to jde 🙂 Obdivuju, že ses do toho vrhla.

    • Já jsem taky levá… Například stehy na pracovní výuku mi musela dělat kamarádka, a dodneška jsem ten křížový steh nepochopila… Ale doufám, že zkrátit závěsy, ušít polštář nebo kolovou sukni zvládnu… Proto taky úplně nejlevnější stroj…

      • Připomnělo, když jsme ve škole měli něco háčkovat. Máma to nakonec psychicky nevydržela, když viděla, jak to motám a dodělala to za mě 🙂

      • Taky držím palce. U nás doma šije manžel… včera do noci třeba šil táborovou vlajku :-)))) Já to také ráda zkouším, ale má poslední touha ztroskotala na tom, že jsem za těch pár měsíců zapomněla, jak se na tom stroji navléká niť (to se to tamhle zachytí a tamhle obtočí atd. atd…).
        Má babička taky byla švadlena a domácí úkoly mi šila 🙂 Já zase šila domácí úkoly své neteři (a dostala jsem jedničku!!) 🙂 Čímž nechci říct, že to umím, ale že ty nároky byly dost mizerné :-))) Doma máme po babi také pořád šlapací, ale jestli je to Lada, to si nevzpomínám. Ale už nefunguje, tuším se urval řemen…

  2. před stěhováním z města do Města – Singera; starého, šlapacího – k prošití i více více vrstev džínoviny 🙂 Závěsy nemám, tudíž splácnout povlak nebo zip zvládnu v ruce. Přeju ať se daří – já už nee 🙂

  3. Hlásím se do klubu 🙂 Jsem velkej fanoušek a mírně pokročilá, takže je stále co zlepšovat. Akorát že nestíhám, tudíž se mi tu akorát hromaděj látky a nástěnka na pinterestu už je naprosto nepřehledná. Ale když ty se třema, tak já s jednim taky 🙂

  4. Mám stroj z Ikey. Dva roky. Ještě jsem nic neušila, zatím jsem se nedostala z pekla zvaného „napětí spodní nitě“ 🙂 ale furt doufám!

Zanechat Odpověď

