antropologie dětství

Aneb k zamyšlení – kulturní rozdíly v přístupu k dětemTohle téma mě fascinuje už hrozně dlouho… Jak se dělají věci jinde, jak se přistupuje k situacím a činnostem v různých kulturách. Narazila jsem na hrozně zajímavou knihu na tohle téma. Ještě nemám dotčeno, pak napíšu víc. Jsou k tomu i webovky pokud vám nevadí angličtina, určitě doporučuju…

Příspěvek byl publikován v rubrice moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 responses to “antropologie dětství

  1. Četla jsem během studií spoustu podobných knih a výzkumů… výchova dětí je velmi silně provázaná s tím, co daná společnost od dětí požaduje. Ty rozdíly jsou někdy hodně diametrální. To, jak děti vychováváme na západě, je přizpůsobené tomu, jaké chceme, aby ty děti v dospělosti byly (samostatné, hlavně samostatné a výkonné). Jsem zvědavá, co tě zaujme 🙂
    Já si z toho odnesla to, že nejlepší je děti vychovávat tak, jak to cítím… a dle svých možností. I kdybych chtěla zázrak, nedokážu víc, než jak jsem sama nastavená… protože děti stejně kopírují právě vzory a ne naše slova. A půjdou tím směrem, kterým půjdeme my. A nebo naopak tím opačným, pokud to v něčem přeháníme 🙂
    A vzhledem k tomu, že vidím, že člověk může fungovat ve společnosti i jinak než tak nějak většinově (i když zpočátku není snadné to ustát), tak fakt nemám potřebu přizpůsobovat své dítě většinovým způsobům… 🙂 At je hlavně sama sebou 🙂

    • tak to je presne ten zaver, ke kteremu ta kniha vede 😀 a taky ujisteni, ze se nemame tak stresovat, ze „kids will turn out just fine“ 😀 chtela jsem to hodne rozepsat, ale ted zase nestiham, pac kojim snad kazdou pulhodinu… des… a na to jsem chtela vic casu v klidu, to ted nehrozi. mozna dam jen par bodu a bude 😀

      • Uvidíš, hlavně odpočívej, co nejvíc můžeš. Však blogeři počkaj :-))))
        Řekla bych, že tam, kde budou mít děti opravdu těžký problém, je rodičům úplně fuk, jak mají vychovávat 😦
        Dál je asi potřeba si prostě přiznat, že nemůžeme neudělat chyby. Nejsme dokonalí. A že jedna z těch horších vlastností, které můžeme dětem předat, je úzkost z chyb….
        Jak jsem kdesi četla… pokud nebudeme dělat chyby, děti se nenaučí odpouštět…
        Takže já to beru tak, že nejdůležitější je to dítě milovat… učit se, jak ho co nejlíp milovat… ale nestresovat se kvůli tomu…

Zanechat Odpověď

