paní na úklid?

Zvažuju… Máte zkušenost? Co přesně dělá, jak dlouho to trvá a jste u toho doma? Nebo stíháte všechno samy/i? Já mám poslední dobou problém, stihnu tak základní chod domácnosti… A moc se to nelepší, spíš naopak, Vincent spí méně než dřív, ale jak ještě neleze, je potřeba ho bavit, jinak za chvíli řve…

17 responses to “paní na úklid?

  1. Měla jsem a byla jsem moc spokojená. Nejhorší bylo překonat vlastní pocit, že jsem špatná hospodyňka, když to nedávám … a nejen můj, ale i náznaky okolí. Byl to cca rok a půl. kdy jsem chodila do práce a hlídala babička (joj. tam byl protitlak). Chodila 1x týdně – šlo mi o „společné prostory“ – kuchyň, koupelna, záchod, chodba. Do „soukromých“ pokojů (ložnice, dětský pokoj, pracovna) jsem ji pouštět nechtěla. Ráno jsem odešla do práce, doma nechala seznam, co udělat + obálku. Dopo přišla paní, babička ji pustila dovnitř, pak babička s malou šla na zahradu / procházku a po návratu si s uklízecí paní spolu daly kafe a splkly. Babi předala připravené peníze a já navečer jen zkontrolovala stav. Paní jsem trefila výbornou – byla hrdá na svou práci a nestalo se, že by něco odflákla. Byla jsem moc spokojená. Pak jsem šla na druhou mateřskou a nechtěla doma nikoho cizího. Při druhém návratu do práce se proti paní na úklid důrazně postavil muž – a tady klobou dolů, převzal takový díl domácích prací, že to spolu jakž-takž zvládáme a uklízecí paní chodí jen nárazově – okna, větší úklidy třeba před rodinnými oslavami, noha v sádře atd. Zatím to vycházelo tak, že jsme vždycky někdo byli doma (třeba zalezlí v pracovně, kam nikdo cizí nesmí). Teď uvidím, co bude. Každopádně nebudu mít morální problém někoho zase najmout. Dávno jsem si ujasnila, že peníze za úklid (který sama dělám nerada) se mi bohatě vrátí v duševní pohodě (raději ten čas strávím s dětma nebo třeba prací, která mě baví a uspokojuje). A uklízecí paní je taky spokojená, že má práci.

    • Jo, tak to mám podobně, neumím si představit, že by mi lezl cizí člověk do ložnice a DP. Hmm, třeba by to šlo tak , jak píšeš.

  2. Tak ja se priznam… ja mam pani na uklid poslednich pet let. Prijde jednou za dva tydny – prevlikne postele, vyzehli a uklidi. Ja klice od bytu, takze chodi, kdyz ja nejsem doma a na stole ji nechavam penize… Tak asi tak 🙂

  3. Já mám paní na úklid už několik let 1x týdně. Včetně doby, kdy jsem ještě byla bezdětná. Dělá všechno – i to, co mě by nikdy čistit nenapadlo 🙂 A uklízí daleko pečlivěji než já. Já mám ráda čistotu a uklizeno, ale aby to vypadlo podle mých představ, dá mi to hodně zabrat. Když paní stíhá, tak i vyžehlí (ale my žehlíme jen manželovy košile a 1x měsíčně povlečení a utěrky). Ze začátku jsem nechtěla kvůli narušení soukromí, byla to spíš manželova iniciativa, protože mi nechtěl pomáhat 🙂 Ale zvykla jsem si. Je třeba si najít osobu, které dokážeš důvěřovat.

  4. Sedmi, taky mám paní. Začalo to stěhováním do baráku, kdy jsem pracovala kolikrát i o víkendech a pořád byla na služebkách. Chodila jednou týdně, měla klíče, peníze jsme nechali na stole, psaly jsme si lístečky, jaké čističe je potřeba koupit. Pak skončila a známí mi doporučili jinou, a když skončila i druhá, našla jsem agenturu. Nejhorší bylo hledat ty lidi na internetu. To, co mi přišlo domů byla většinou katastrofa, s některými jsem se ani nedomluvila česky. Rusky bohužel neumím. Měli jsme chvilku i odpolední uklízení, ale to nám strašně vadilo. Pak jsem se z domu stěhovala na byt a úklid jsem znovu outsourcovala, sice jednou za 14 dní, ale hodně mi to pomáhá. S agenturou jsem mezitím skončila a zase mám paní na doporučení od známých :-). A jsem s ní doma. Žehlí nám košile, stele postele, případně si řekne o povlečení, komplet vše uklidí. Teď domlouváme termín na okna a venkovní žaluzie… nemám přes den kolikrát ani čas odpovědět v klidu na e-mail, natož si roztáhnout čističe a jít něco uklízet. A mimino se sice zabaví, ale ne na půl hodiny, než uklidím koupelnu. Takže u nás to je jasné.

  5. Dalším ulehčením domácnosti, které mnohé mé kamarádky na MD praktikují a já o tom už také několikrát přemýšlela – je oběd z jídelny, či restaurace nebo i vegetar. bistra, které rozváží i domů….
    Paní na úklid nemáme, když potřebuji, mám naštěstí možnost hlídání, ale pak samozřejmě už nemám hlídání, když chci jít jen za zábavou 😀 … takže by mi taková milá návštěva šikovné paní nevadila 😉

  6. Sedmi, a nemáš nikoho v příbuzenstvu? Mně chodí neteř studentka, tak 2-3x do měsíce, jak je třeba, o víkendu na celý den i nebo i na dva, když nejsme doma. Přijde ráno, maká, jde si zahulit na zahradu, v létě se opaluje, jde si zaběhat, uvaří si jídlo… Poctivě si píše hodiny, nebo spíš minuty, i s přestávkama na cigarety. Dělá všechno, hlavně prádlo, vytvořila mi systém v šatně a i občas mi i něco vyřadí („Toto ještě budeš nosit? Ne, vem si to.“ :D), kuchyň, podlahy, malá okna, dveře, hračky… Píše mi, co potřebuje koupit za chemii.
    No a na velká okna musí přijít horolezci.
    Ve firmě máme výbornou zkušenost s Ukrajinci, až skončí neteř, poohlídnu se po nějaké Ukrajince, jsou pracovité, pečlivé, nefrflají a žádná práce jim „nesmrdí“. Strašně se snaží si udržet tuhle službu, co je pro Češky a Slovenky práce-odpad.
    Kdysi jsme měli i hluchoněmou holku přes nějakou neziskovku, ale s tou byla potíž, že třeba při luxování nacouvala do nábytku a neslyšela to, poshazovala věci, a navíc byla hodně drahá, oni jim garantují nějaký plat.

    Jinak doporučuju Scoobu, to je bezva na takový ten rychlý úklid mezi úklidem – automatický myč podlahy (na mokro), zapínám ho když odcházím z baráku, ať si dělá, co chce. A můžeš na ní Vincka povozit, Žaba z ní byl nadšený a kočky taky. 😀

  7. Zatím zvládám svépomocí, ale až Viki povyroste, nevím :/ Lvíček o paní mluví často, mně se strašně nechce.

  8. Sedmi, taky teď sháním… a je to děs. Hledám nějakou cca 50-60 letou paní, která má vše už vyřešené a vím, že mi bude příštích x let chodit pravidelně uklízet. Bohužel, této skupině internet nic neříká.
    Když jsem si podal inzerát, tak mi odpovědělo hodně studentek, 3 inženýrky, hromada mladých maminek, ale u nich je mi jasné, že skrze domácí povinnosti to budou zanedbávat.

    Kdyby měl někdo vhodnou osobu z Brna, dejte mi prosím vědět. 😉 Kontakt u mne na blogu.

  9. Sedmi, já bych byla rozhodně taky zastáncem někoho si zařídit. Takovou nějakou Rampepurdu, jako měli Bajzovi v Bylo nás pět. Holka do služby prostě, aby byla k ruce 🙂 U nás by to ovšem znamenalo nějakou au-pair, ani cenově by to nebyla žádná hrůza, až bych šla do práce, ale to si budeme muset počkat, až budeme jednou bydlet v domku, kde by měla vlastní pokoj 😉
    Zatím tedy stíhám sama a co nestihnu, to není. Výlety kvůli tomu rozhodně neodkládám.

Zanechat Odpověď

