mezigenerační zrcadlo?

Včera jsem si v jednu naprosto děsivou chvíli myslela, že se May ztratila… 

Holky odešly s mojí mámou na balet. Já jsem se snažila pohnout s jarním úklidem, ale Vincent chtěl bavit, tak z toho nic nebylo. Pak volá moje máma, že prý co má dělat s Maykou, že neposlouchá a stojí někde a odmítá se hnout. A za chvíli zase, že si mám pro ní přijít. K telefonu jsem May nedostala, tvářila se prý, že neslyší volání a nepřišla. Moje máma vzteklá, že co to má být, že se May chová jako puberťák a co se to s ní stalo. Vyběhla jsem tedy s Vincem v kočárku na místo, hledám May a ona nikde. Volám a nic… hrůza, tohle je jedna z nejhorších nočních můr… v duchu jsem přemýšlela, co měla na sobě a jako to vysvětlím policajtům a volala jsem Lvovi, aby dorazil, že moje máma ztratila Mayku.

Lev na to konstatoval, že právě dorazila domů…. uff teda. No alespoň už vím, že docela dobře trefí, i když mě teda taky málem trefilo…

Pak jsem se doma snažila dobrat toho, co se vlastně stalo. Z babičky po cestě vypadlo, že už se to stalo o víkendu jednou, že May najednou utekla s tím, že půjde sama, když máma hlídala holky. Pak si to teda rozmyslela, ale i tak…

Ten víkendový i ten včerejší konflikt mi evokovaly velmi silně moje vlastní dětství. Já jsem mívala přesně takovéhle záseky s mámou, když jsem chtěla něco jinak, než ona. Dodneška je to občas zdrojem konfliktu. Holt učitelka se nezapře 😀

Zajímavé ale na tom je, vidět to z té třetí strany. To se mi totiž předtím nikdy nestalo, abych viděla zrcadlo svého vztahu s mojí mámou na jejím vztahu k May. Myslela jsem, že to přijde později, ale May je hodně samostatná a moje máma to těžko nese, pořád by chtěla mít všechno a všechny pod kontrolou a dokud to jde nebo dokud se vše děje v souladu s jejím přáním, je zlatá. Jakmile to ale nejde podle jejího plánu, začne to drhnout a je časem zle… A to jsem si naivně myslela, že jsem tomu utekla (doslova, utekla jsem z domu prakticky v 15)…

Příspěvek byl publikován v rubrice May, moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 responses to “mezigenerační zrcadlo?

  1. já to vnímám spíše jak zpětné „dežaví“ 🙂 , prolet časem; u nás bylo taky. Matce jsem, zbytečně, vysvětlovala, že to či ono nefungovalo, nefunguje a fungovat nebude. Stejně to nikdy nepochopila :/ Sice nebyla učitelka, ale klidně mohla pohledem ovládat Severoatlantickou radu 🙂

      • nevím, zda souvisí zrovna se sítnicí. Moje matka se původně měla narodit jako Generál, ovšem pak si to rozmyslela. Hlavně se nikdy neměla stát rodičem.

      • I mě se občas zatmí před očima, to jsem měla na mysli, tak nějak jen odhaduji věk ? A generační válku maje na zřeteli až dnes a v této době, všeobecně, osobní věci neřeším?

  2. No jo… vlastní rodině člověk neuteče nikdy.
    Proto velmi často kašlu na takové drobnosti jako uklizeno-neuklizeno (bordel mé dcery), ale snažím se budovat vztah. A často si říkám, co je pro mě důležitější… jestli to, mé dítě zapomnělo doma bačkůrky do školy, nebo ona a třeba proč je zapomnělo.
    Odpověď bývá jasná.
    Podobně to mám s manželem… spoustu věcí prostě neřeším, protože mi přijdou malicherné. I když si dokážu představit, že jiné ženy by asi tlačily mnohem víc (a proč neuděláš tohle a proč děláš tamto a já ti už několikrát říkala, ať vyneseš ten koš atd. atd.) :-))) Mě nebaví dělat dozorce a krotitele divé zvěře a vychovatele v nápravném ústavu :-)))))) A kupodivu se můj manžel za těch 10 let společného života hodně změnil.. k lepšímu :-))))

    • jo, mam to podobne.. jenze muj muz to ma jeste uvolnenejsi nez ja a to pak konci tim, ze ja jsem ten, kdo rano vsechny expeduje ven, aby stihli skolu…

      • Ha, ha… no, já mám jen jedno dítě a i tak je to těžký… zohlednit její spánek a nervy mé a paní učitelky :-)))))
        nedávno jsem psala omluvenku, že manžel netušil, že v pátek je tělocvik a že OPRAVDU nesmí přijít těsně před osmou, protože se nestihne převléknout :-))) Vedl výjimečně on… toužil po tom :_)))))

      • taky hezky 😀 kdo to vymysli, TV prvni hodinu… taky mame, taky shodou okolnosti v patek… >

      • To my máme TV i ve čtvrtek… teď jako plavání 🙂 Nevím jak na tom děti jsou potom s výukou po tom lítání :)))

    • no nechala ji tam stat, protoze se odmitla hnout a sla si sednout na lavicku asi 50 m dal… a pak se otocila a vyhlizela mne a nez jsem dosla, tak byla May pryc.

  3. Jo, tak moje maminka ma taky jasnou predstavu o tom, jak by vychova mela probihat a jak by deti mely poslouchat. A obcas to dre, kdyz vnoucata hlida.
    Ja sama si diky tomu vybavuju sva mala traumicka z detstvi a zacinam chapat, proc jsem nektere veci delala tak, jak jsem je delala. Myslim, ze obecne matka sve dite ovlivnuje strasne moc. Coz je pro me zaroven skvele i hruzne zjisteni.
    Jsem zvedava, co se bude dit dal.

  4. Pingback: Jsem snad cvok? | Alinčin blok

Zanechat Odpověď

