To, co říkáte dětem, je zaklínání

aneb zajímavé video s Jaroslavem Duškem… 

Příspěvek byl publikován v rubrice inside out, moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

15 responses to “To, co říkáte dětem, je zaklínání

  1. Ještě jsem nikdy nekomentovala jen nadpis , aniž bych viděla či četla… ale nadpisu musím dát za pravdu. Mám stejný názor. Tak dlouho přesvědčuj dítě, že je tlusté, nešikovné, zlobivé… nebo že kdo lže ten krade apod., až to tak i bude. Nejhorší na tom je, že my věříme, že naše životní zkušenosti jsou pravdivé a pro každého bez výjimky platné, ale neuvědomujeme si, že naše životní zkušenosti jsou do značné míry dané tím, čemu věříme… a čemu nás naučili lidé kolem nás věřit. Proto se já tak moc snažím prohlédnout spoustu iluzí, které jsem si o životě vytvořila… nechci je předat svému dítěti…

    • poslechni si to video, stoji to za to… ja z toho mam tolik veci k premysleni, az nevim, kde zacit 😀 a ten nadpis, to tam hodil jen tak jako bokem… ale je to pravda… mazec…

      • Slyšela jsem kdysi záznam. Nedávno to dávali i v TV, ale jak jsem to už znala, už mě to nebavilo. Předtím jsem se u toho ale hodně bavila… právě u těch hlášek o výchově dětí. Přišlo mi to velmi trefné. Dokáže vyhmátnout přesně tu absurditu, se kterou se k nim někdy chováme.

      • No jo, nevědomé tvoření světa. Však si to vezmi, tvůj svět je třeba úplně jiný než můj :-)) A není to dané ničím jiným než tím, že jednu a tu samou situaci tvé myšlenky přetlumočí úplně jinak. Pobavil mě třeba dnes pán v tramvaji. V jedné ruce telefon (u ucha), v druhé tašku. Tramvaj zastavila… a pak ještě popojela k zastávce. Pán to nečekal, málem spadl a začal „jim“ nadávat do „xxx“ 🙂 Jak ho štvou. Hmm. Ale kdyby oni byli ti, kteří štvou, tak bych musela být naštvaná taky, ne??? :-))) Stačí tak málo a v jeho světě jsou ti samí lidé úplně jiní… a dělají si s ním, co chtěj 🙂 Já to slýchávala v uplynulém roce docela často – takové to: to je jen v Tvé hlavě, já nic takového, co Ty si MYSLÍš, nedělám :-))) A byla to pravda. Nedělal.

  2. 🙂 „v nebi je možná hezky, ale v pekle zaručeně lepší společnost“ … diskuze by mohla být dlouhá, včetně historické genetické kontinuity (např.) – a ono „zaklínání“ se netýká jen dětí.

  3. Víš Sedmikrásko, na filosofické traktáty moc nedám, obzvlášť, když to někoho dobře živí, je to jistě jeho věc, že bych podle toho vychovávala děti, tak to bych byla opatrná, na číkoliv rady, i na ty moje! Nejlepší cit pro výchovu máš ty jako máma a dobrá máma moc rad nepotřebuje.

      • Já to tak přeskákala :-))) Spoustu Duškových názorů znám a je zajímavé vnímat, jak na otázky reaguje :-)) O výchově dětí tam nebylo téměř nic, jen to uvědomění, jak moc je naše myšlení a potažmo chování formováno vnějším okolím… stejné věci jsem studovala ve vývojové psychologii 🙂 Každý jazykář Vám řekne totéž… že naučit se cizí jazyk není jen o naučení se slovíček a gramatiky, ale o změně způsobu uvažování. A to se pohybujeme jen v těch západních jazycích. Co pak taková arabština, svahilština, japonština atd. atd??

      • Také si občas přečtu, podívám se sem, tam a občas někde, něco, co mě obohatí najdu.

  4. Se zaklinanim souhlasim, bohuzel zaklinam taky.
    Bylo zajimave sledovat i vyvoj rozhovoru, od pocatecniho zajmu az po ironii ci dokonce opovrzeni p. Duska ze strany DD. Par videi jsem z produkce DVTV videla, ale nikdy me nic moc nezaujalo nebo mas jinou zkusenost?

Zanechat Odpověď

