3 otázky před spaním

aneb uspávací rituály (updated, zase se mi povedlo omylem publikovat koncept). Inspiraci k zamyšlení jsem získala odsud.

Večery u nás teď vypadají následovně. Ukládat začínám v šest, to naženu holky do vany. Mezitím houpu, chovám a krmím (novinka) Vince a Lev vaří večeři. Když Lev není ten den doma, musím to nějak zvládnout s pomocí holek, které zabaví Vince v ohrádce, než něco rychle namažu. (Už jsem psala, že Vincent je úžasný smíšek a pohodové miminko, ale jen pokud se nosí? A zvlášť večer…)

 

Někdy se May rychle umyje a jde pomáhat tátovi s vařením. Pak se společně najíme (zákaz koukání na cokoliv pro všechny), povídáme a tak. Pak jdou holky na večerníček a já ukládat Vincenta. Začínám masáží, kterou miluje, směje se a povídá mi a já mu u toho zpívám. Pak převléknout a zabalit do spinkacího fusaku, pustit kolotoč na noční režim a zapnout v mobilu bílý šum. Většinou ještě dokojit. Pokud se povede, tak Vincent usíná a můžu jít vedle k holkám, kde jim právě Lev po vyčištění zoubků a učesání dočetl pohádku. Povídám s May (to se někdy protáhne na delší dobu, Lilly už třeba spí a my s May něco probíráme i do devíti, když má něco na srdci… je to teď jediná doba, kdy mě má opravdu jen pro sebe…) a s Lilly o tom, jaký měly den anebo jaké to bylo, když jsem byla malá a tak 🙂 Pak zpívám ukolébavku. May chce pořád jednu stejnou, miluje Halí belí. Lilly jak kdy, podle nálady. Pokud je jo dobrý den, tak v osm jsou všichni v posteli a minimálně Vincent spí…

Někdy se to taky nepovede, když jsou holky přetažené nebo já moc unavená, ale pak mi to chybí…

Včera jsme si s May vyprávěly vtipy a já jsem zjistila, že si už vůbec žádné, vhodné pro děti, nepamatuji…

Je zajímavé pozorovat, jak se ty usínací rituály mění od miminka… Pamatuju si, že když jsem byla  malá, uspával nás dědeček. Povídal nám s bráchou každý večer pohádky, které vymýšlel. Poslouchala jsem je ještě ve 14, kdy jsem se tvářila, že jsem na to už velká… měla jsem pokoj se sedmiletým bráchou a v ty večery mi to zas až tolik nevadilo 🙂

One response to “3 otázky před spaním

  1. Co tě dnes rozesmálo, poučilo a rozplakalo? Je asi smyslem toho článku. Je jistě součástí dětského světa se ptát a tvého odpovídat, je to období, kdy děti se jen ptají a nedostanou odpověď, rodiče nejsou dětem pro zábavu, mají odpovídat a vychovávat.

Zanechat Odpověď

