Spurt? Furt

Dneska asi od tří od rána jsem zase kojila po cca 40 minutách, jako posledních pár nocí.
Další takový kojo maraton bývá odpoledne, tak od pěti do té doby, než Vincent usne pořádně. Zatímco u holek jsem spurt poznala bezpečně, teď mám dojem, že je to permanentní. Je to možný? Navíc Vincent kaká tak jednou za pět dní až týden. Tchyňka je z toho na nervy, moje máma taky nevěří a  obě mi pořád cpou pro Vince čajíček… Uf.
Na druhou stranu, poprvé to vypadá, že nebudu muset vstávat v šest,  Vincent spinká klidně i do osmi,  to by mohlo vydržet 🙂

25 responses to “Spurt? Furt

  1. Třeba nemůže zabrat a pořádně usnout… Nebo fakt potřebuje všechno mlíko, když ho celé spotřebuje a nemá co kakat. Každé mimi si to dělá po svém. Nebo hlad? U nás byly spurty a teď dáváme dohromady spaní po rozhození z rýmy. Naštěstí se to vrací. Vstává někdy až v devět. S tím nemám problém 🙂

  2. No taky bych přemýšlela, jestli nemáš málo mlíka. Piješ dost, odpočíváš? Bibina cca v měsíci chtěla kojit každou hodinu, já byla úplně vyčerpaná a na kontrolním kojení u doktorky jsem nakojila asi jenom 50 ml. Taky kakala asi jednou za týden, po odchodu z porodnice to bylo dokonce asi deset dní, potom, co jsem začala dávat večerní dokrm, se všem ulevilo 😀 na druhý mám určitě v plánu si půjčit váhu. Jo mimochodem, dneska se mi o tobě zdálo, bylas s dětma u rodičů, co měli v přízemí domku nějakou vesnickou lékárnu, a pomáhala jsi jim tam 😀 Vince byl mezitím pod skleněným poklopem, že je mu tam jako teplo… psycho sen 😀

  3. Také jsem letěla za doktorkou, že mi kojené robě prakticky nekaká. Jak na potvoru vypustila drobek do plenek ve chvíli, kdy jsem ji rozbalovala k vyšetření. Paní doktorka povídala, že je to u plně kojených dětí běžné, že mají bezzbytkové trávení. Přiznávám, že jsem tehdy tento termín slyšela poprvé v životě.
    Ehm, kojící maraton…. jsem už stařena, ale bývalo nám doporučováno nekojit častěji než za dvě, ale raději tři hodiny. Nechat dítko, když to se společensky únosné, i chvíli pobrečet. Že jsou už jako „vánočky“ si schopny vynucovat trvalou přítomnost matky a bradavku používají k navození libého pocitu. Zkuste si jej zvážit před přiložením a pak po skončení kojení. Rozdíl plus sto padesát gramů by měl být známkou nasycení. Z flašky do dvouměsíčního mimina o moc víc také nenalejete.

    • Já o tom nekakání naštěstí slyšela už předtím (já děsně četla předtím)… taky jsme to tak měli. Na váhu jsem si myslela v porodnici, říkala jsem si, jak to budu dělat doma, když tady jsem měla takový pěkný přehled. Ale pak jsme neměly problém. Možná je ale dobré vědět, kde je schovaný pes… jestli je to v tom, že mám málo mléka a on má pořád hlad, nebo je to v tom, že Vinc chce být pořád u tebe (ta moje chtěla pořád dudlat, prso, dudlík, bylo jí to jedno, ale já měla mléka hodně a ona se „přežírala“ až ji z toho bolelo bříško… najedla se za pár minut, po hodině chtěla zas, ale nechala se utěšit čímkoliv jiným… když měla hlad, tak měla hlad a utěšit ničím jiným se nedala… a to vycházelo na ty 3 hodiny…plus mínus…

      • no jo jenze Vincent mi dudlik krom naprosteho amoku, kdy se tim uklidnit trochu necha, akorat plive… a kdyz ho necham uplne probudit, tak ho pak hodinu uspavam… kdyz mu dam prso hned, spi zase v pohode dal…

      • Když je to v noci, tak to je blbý… ta moje se naštěstí nebudila tak často a já pak u toho rovnou usínala (jo, taky spala se mnou v posteli, mezi mnou a postýlkou (právě kvůli kojení nespala v ní)… z opatrnosti… přišlo mi, že tam snad nehrozí, že ji zalehnu). Jestli to není z hladu a ani dudlík ho neuklidní a chce se jen přitulit, tak co zkusit prostě prso nedat a nechat ho chvíli vyplakat?? Přitisknout si ho prostě jen k sobě bez prsu? Není na to ještě moc malej?? Pár dní by to třeba trvalo, ale pak by byl klid. u nás třeba zabíralo, když se budila rozhazováním ručkama, je zase přitisknout k sobě, jako ji obejmout, ona se uklidnila a usnula. někdy to chce jen najít něco jiného, co to dítě uklidní a to je provázené pláčem. Ale vždycky jsem to brala tak, že nejdůležitější je, že dítě vnímá, že není samo, že se snažíš, jen prostě neumí mluvit, tak pláče.

    • S holkama to bylo jinak… Četla jsem to na netu taky… Jenže zkuste nedat prso ve tři ráno, když pak miminko vzbudí řevem všechny ostatní… Panelák má tenké zdi… A Lev spí přímo vedle v posteli…

  4. já nevím – jako OW – pamatuju hoodně – ale kojit po 40minutách ne. Hlasovala bych pro kontrolované kojení ev.dostatečnost mléka. Ono taky co stačilo holkám, jemu nemusí. A o tom, že i zavinutci rychle pochopí, co Jim dělá dobře – to je fakt. PS: musela jsem dokrmovat, protože děti byly „nedojedené“. Odpočali jsme si pak všichni.

    • Mno, podle chytrých knih děti které mají málo mají zelenou vodnatou stolici… A nepřibírají. Vincent má teď podle dom váhy přes pět kilo… Uvidím, pokud se to nejlepší brzo, budu muset něco udělat…. Večerní dokrm je taky možnost…

  5. ad kojeni: Matyas – rezimove dite – se kojil PRESNE po trech hodinach, at byl den nebo noc s odchylkou plus minus deset minut v podstate az do odstaveni. A pil dlouho, ze zacatku i 40 minut v kuse, postupem casu jsme to stahli na krasnych 20. Barca – nerezimove dite – pila jak kdy, cokoli mezi 4 hodinama a 20 minutama pres den, v noci po 7 hodinach ze zacatku, ke konci pak po 40 minutach furt (rozumej spurt nespurt). Ale zase s tim byla rychle hotova, uz v porodnici ji to trvalo 10 minut, pozdejc 5. Vetsi „spurtove“ vykyvy jsem, navzdory teorii, teda nepozorovala ani u jednoho z nich.
    ad kadeni: Klid, 5-6 dni je fakt v poradku. Matyas mi kadil po 10-14 dnech (a byla to teda vzdycky naloz:)). Byla jsem z toho patricne vyplesknuta. A porad chtela nejakou radu od pediatricky, ktera byla naprosto v klidu. A tvrdila mi, ze to je normalni, i presto, ze chytry knihy a internet a kdekdo tvrdi, ze deti kadej ridkou kasi 5x denne. Nakonec mi (asi ze zoufalstvi) poradila odvar z bio ovesnejch vlocek. Ale nepomohlo to. Pak jsem si knizce chytreho pana Karpa precetla, ze FAKT klid, zdrave dite muze v klidu nekadit az 3 tydny. Tak jsem to prestala resit. Proste tak mel nastavenej metabolismus a s prikrmama se to okamzite srovnalo. A teda nasi zlate pediatricce uz fakt verim, kdyz mi tvrdi, ze je neco OK 😀 .

    • hm… to je zajimavy srovnani s tim rezimem… je fakt, ze ta povaha jde poznat uz od miminka… Lilly mi treba od pul roka bojkotovala jedno prso a ani za nic jsem ji nedonutila z nej pit…
      Jinak na kakani jsem zkusila par lzicek fenykloveho caje, nevim, jestli to zabralo, ale do druheho dne byla taky naloz… ale davat caj porad fakt nechci.
      Co jsem pozorovala dneska, tak nejdriv cca 4 a pul hodiny spanek, pak se Vince budil po hodine, hodine a pul. Zkousela jsem nechat ho pit delsi dobu, ale nechtel, prestoze jsem jeste mela mlicka dost, takze tim to nebude, spis chce fakt pritulit. Zkousela jsem s nim spat v nasi posteli, ale to taky neslo, nejak to neumim, mam je tesne vedle sebe, ale v jejich postylce… tak uvidime. Jdu jeste kouknout do archivu, jak to bylo s May…

  6. Tak to je skoro jasný – chce se v polospánku přitulit a ví jak na mámu.
    Pozitivní je, že neřve hlady.
    Spát s miminkem v posteli…. nechci dělat sejčka, ale udušenejch kojeňat zná historie víc než dost. Možná dát blíž postýlku k posteli a uklidnit Vince položením ruky?
    Valím do pracovního procesu, přeji pohodovou mateřskou sobotu 🙂

  7. JO, fenyklový (kmínový) čaj – tím nálož v plence nevznikla. Není projímavý. Dětem se dává, protože zmírňuje plynatost ve střevech.

  8. Nedočetla jsem to celé (jestli to někdo nepsal) ale přimlouvám se vydržet a NEdávat dudlík!!!!! Pokud dáš dudlík, sání se naruší a dítě pak nesaje s takovou silou, to samozřejmě vede k tomu, že se dělá míň mlíka a to samozřejmě k hladu dítěte a z tohoto začarovaného kruhu se dostaneš akorát příkrmy, které jsou pozvolné ukončení kojení…. Ať si kdo chce říká co chce, mám to ze své vlastní zkušenosti!!! Vampírovi jsem dudlík dala, začalo se horšit kojení, tak jsem mu ho rychle vzala, upravilo se zpět a ejhle, kojila jsem do roka a půl… Sluníčkovi jsem dala dudlík z lenosti a šup, začal sát míň a kojit jsem úplně přestala v 9ti měsícíh…. nějaké kecy o tom, že děti dokážou rozeznat dudlík a prso a upravit si sání samy jsou opravdu jen kecy… (a nebo šlo o povahu a potřeby dítěte, ale to nevím, nemůžu posoudit… co ale posoudit můžu je „jak“ my děti ocucávaly prsy ;-)))))))))))))))))))))))

    • Ono to bude asi individuální. Já jsem se toho taky bála, četla jsem o tom, že dudlík NE. Ale nakonec nás to tím směrem zavedlo už v porodnici, jak pořád chtěla dudlat, ale když sála prso, tak ji bolelo bříško, protože si nasála moc mléka, prst jsem jí v puse mít pořád nemohla, tak jsme skončili u dudlíku. S kojením jsme ale problém neměli (možná je to opravdu dáno tím, jak kojení u kterého dítěte a matky funguje… jsou dvojice, které kojí dlouho a nic moc a jsou dvojice, jak my, kdy jsem v porodnici musela kojit s hodinkami a brát jí prso včas, byla jak pejsek bez záklopky :-)). Kojili jsme rok a půl. A pravda, dudlík zahodila sama už hodně brzy, začala brzy mluvit a s dudlíkem jí to moc nešlo :-))

    • Díky, ale to jsem kupodivu neřešila ani u jednoho a dudlík jsem zkoušela hned po pár dnech…. May dudlík měla, bez problémů jsem kojila do 13 měsíců, Lilly ho plivala ale občas měla taky, kojila jsem do 14 měsíců… Teď Vincent taky dudlík plive kromě záchvatů, kdy to pomůže. Ale to se snažím nenechat dojít až tam….

    • nu – i s tím se dá polemizovat – přikláním se tedy k povaze a potřebám dítěte. nabídli jsme šidítko, flašku, protože bylo nutné dokrmovat. Jeden si vzal dudlík, ostatní odmítli (těžce, bo z toho nic neteče) – ale flaška dobrá. Prs – flašku střídali naprosto bez problémů (hlad je hlad) – a že by „polevili“ jsem si rozhodně nevšimla – měla jsem „protažené“ i palce od nohou 😉 Opravdu je každé škvrně jiné 🙂

      • Jojo, každé je jiné. Moje si taky nikdy dudlík nevzala, zato střídání prsa a flašky bez problémů – až tedy do doby, kdy jsem přešla na větší velikost saviček, ale tam se sešlo víc faktorů, takže to vliv mít mohlo a nemuselo. Ale vím o dětech, které dudlík/lahev odstavily. Nedá se generalizovat.

      • hm… to mi nepripada, on ma takove chvile jen nekdy odpoledne a vecer a navic docela pribyva… jenze k dr. jdeme az v prosinci, tak nevim, domaci vaha neni tak presna… no uvidime, pokud se to nezlepsi, asi zajdu do poradny pro jistotu

  9. já si myslím, že se to časem zlepší. Pokud se podívám do svých záznamů, synek také v tomto období pil strašně často a dlouho. Opravdu pil – nedudal. Stoličku měl také po několika dnech. A na půl roce prospal celou noc… tím chci říci, že se to určitě brzy upraví a zlepší 😉 Hlavně se tím netrápit.
    A spíš než na mudr. bych se obrátila na nějakou šikovnou laktační poradkyni. Ale to je jen můj názor. Prosím, raději dejte na svou intuici, věřte sobě (mlíčka je dosti) a děťátku 🙂

      • Na půl roce spal krásně celou noc (bez nějakého výcviku;-) Nicméně okolo roka a druhého roka to zas bylo špatné, ale tím v žádném případě nechci shodit můj pozitivní komentář 😀 Jen se to prostě všechno mění……

Zanechat Odpověď

