poslední víkend před školou

aneb bůůůů, já se chci učit, jak to, že se v pondělí nebudeme ještě učit?

Nejčastější dotaz May za poslednich 14 dní byl: „A kolikrát se ještě vyspím, než půjdu do školy?“ … moc bych si přála, aby jí to nadšení ještě chvíli vydrželo… a bojím se, že příští prázdniny už to bude naopak.

Pořád přemýšlím, jestli jsem neměla ještě hledat, protože třída se 30 dětmi a jednou učitelkou nejspíš nepůjde zvládat moc hravou formou… navíc budou mít známkování, klasické písmo (ne lehčí Comenius, ale tady se se Lvem rozcházíme v názoru, on preferuje to klasické, já od šesté třídy píšu něčím mezi, chytla jsem to ve státech… a ve většině zemí Evropy se už klasické vázané neučí), matika klasická atd… 

Uvidíme, ve finále bude stejně záležet na učitelce a na tom, jak si May sedne s ostatními dětmi. 

Včera jsme jeli trochu neplánovaně na rodinný výlet, ze kterého se vyklubala velmi příjemná výprava na houby. Bylo nás šest dospělých a tři děti (švagrovci se synkem o rok mladším, než Lilly a obě babičky). Snad poprvé jsem měla dojem, že to nikde neskřípalo a všechno bylo tak nějak v pohodě a všichni si to užili. Moc často se takhle všichni dohromady nevídáme, většinou jen na narozeninách holek a pak loni na Vánoce (obě babičky jsou samy, tak je to náročnější). 

Z lesa jsme se přesunuli do jedné fajn místní restaurace na pozdní oběd a oslavu vstupu do školy v případě Mayky a školky v případě Lilly a synovce… 

A teprve teď, při podepisování a chystání věcí do školy a školky mi došlo, že prázdniny opravdu skončily a zítra začínáme naostro… 

 

 

9 responses to “poslední víkend před školou

  1. ” .. Aby pro vás táta i máma dycky měli rádi čas, tak jako má čas pro mláďata třeba blecha nebo slon nebo dikobraz.
    Aby se holky smály a školy se nebály a kluci jakbysmet.
    Aby byly zadarmo balónky a aby se už nešetřilo na kanónky, a aby až budete velký, život ráj byl a ne pes a aby o tři koňské délky svět byl dále než je dnes….”
    Sice to kdysi přál Werich – ale já to přeji, zvlášť dětem, stále 😀

    • Jó, Werich. Moc pěkné. Taky to všem přeju 🙂 Ta moje jde dnes do 2. třídy. A těší se. Stále. Pravda, je jich ve třídě cca 25. Matematiku mají podle Frause. Neznámkují je. Ale i tady si v posledku myslím, že jde hlavně o učitelku a o děti. A i to tu trochu štěstí v tom, že to dítě nemá s učením, psaním, čtením a počítáním problémy. Že jí nevadí psát domácí úkoly. Že pro ni není škola místem, které po ní chce něco, co jí nejde. I to je velmi důležité…

  2. Mně se Comenius taky nelíbí. Sama píšu polospojitým, ale právě: polospojitým. Nuceně zvedat pero z papíru po každém písmenu mi přijde podobný opruz jako nuceně navazovat…

    • Nápodobně. Možná píšu nečitelně, ale zato dost rychle :-))))) Zvedat pero po každém písmenu? Taky nechci. Pro některé děti může být tahle varianta jednodušší a víc je motivuje, kdo ví. Rychleji čtou, rychleji píšou. Ale na druhou stranu se mi líbilo, jak se právě výukou psaní učí děti soustředit. Myslela jsem si, že ta moje s tím nebude mít problém, protože je takový ten malovací typ a maluje moc pěkně. Ale i ona měla s přesným „vykroužením“ písma ze začátku problémy. Sklon, sklon 🙂 I tohle umění dělat věci PŘESNĚ má něco do sebe. Když se neopomine podporovat i tvořivost ovšem…

  3. Mně by comenius asi nevadil, kdyby byl, ale spíš to mám jako Quanti, to zvedání pera z papíru po každém písmenu mě prudí, když jsem někde nucená psát tiskace. Co mi ale vadí je ten monopol, který kolem něj paní autorka udělala. A teď už můžu vcelku posoudit, že třeba pro M. bylo normální písmo lepší, protože ty kličky a tak, co k němu patří, mu hodně uvolnily ruku, to si myslím, že by u comenia neměl.
    Jinak, Sedmi, držím palce, ať se vám ve škole líbí, ale hlavně asi malé, to je nejdůležitější, a ať jí to těšení vydrží co nejdéle. Mikuláš se vloni ještě těšil, letos už ne tolik, ale hnal se tam nadšeně nakonec 🙂 Mají stejnou učitelku, kterou milují, takže velké plus, no a pak jejich partička že jo 😉

  4. Tady:

    ttp://www.tyden.cz/chat-s-osobnosti/prvnacci-a-ergonomie-psani-ptejte-se-mgr-drabove_625/

    se pry mohou lidi ptat ergonomii psani (a uz je tam jeden dotaz na Comenia Script).

  5. Jojo, to si člověk najednou uvědomí, že něco nadobro skončilo a už to není… Tak co nejmíň trápení a vztekání se nad domácími úkoly!!!!!!

Zanechat Odpověď

