Jména shortlist

Spíš longlist…

Alexander, Alex, Saša
Antonín, Tonda, Antoninus vs. Antonius
Erik
Michal četné, Michael?
Nicholas, nechce Lev
Kajetán
Leonard
Oliver, oliváč (u nás olej)
Tomáš četné návrh holky
Viktor návrh May
Vincent návrh May
Vilém, Vilík a Mája

Které u vás vede? My snad uděláme los kloboukem, nebo fakt nevím…

Příspěvek byl publikován v rubrice Vincent. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

39 responses to “Jména shortlist

  1. A co třeba Andreas (… když vidím Alexandra a Antonína …)? To je takové celkem mezinárodní, a snad i neotřelé, jméno … 🙂

  2. Dneska ještě někdo kouká na včelku Máju? Vili je fajn 🙂 jinak nějaká verze Andreje/Andrewa/Andrease se mi taky vždycky líbila, Andy… 🙂

  3. Jinak mně pomáhalo zkusit si všechna napsat s příjmením, zkusit vyslovit s příjmením, zkusit vyslovit mile, káravě, žertovně, jako od babičky, jako od učitelky, jako od šéfa…

      • A to jsem si myslela, ze jsem jediny blazen, ktery pocita numerologii u jmen. 😀
        Jmena taky zkousim napsat na papir i s prezdivkami a i obracene, prijmeni-jmeno. Co nevidim napsane tak si nedovedu predstavit… 🙂

      • 🙂 já jsem počítala i všechny varianty data narození… Ne, že by to nakonec nedopadlo úplně jinak 😀

  4. Jo a taky srovnat se jmény holek, třeba Kajetán, i když jsem ho svého času taky měla na longlistu, mi připadá že se k nim vyloženě nehodí, Tomáš taky moc ne (spíš Thomas?)

    • No tohle jsem uz vzdala uplne. Holky maji jmena takova, ze jdou k sobe navzajem a stejneho puvodu, ale v sanskritu jsem neobjevila zadne klucici jmeno, ktere by nebylo v evropskych podminkach uplne silene… takze taky zadne klasicke zapadni jmeno se k nim moc nehodi. Ale zvlastni je, ze zatimco u holek se mi libi jmena originalni a neobvykla, u kluku spis ty tradicni. Mozna to je tim, ze u holky se tak nejak predpoklada, ze zmeni prijmeni, a kdyby to bylo treba Novak, tak chci, aby mela alespon to jmeno nejak jedinecne 😀

      • Tomu rozumím. Já mám příjmení i po svatbě tak nějak normální, ale jmenovat se Jana Nováková, asi si to jdu hodit 😀 Aspoň vizuálně k nim ale spíš jdou ta „mezinárodní“…

      • ja jsem mela pred svatbou prijmeni, co jich bylo v republice jen par. Vzdycky vsichni hned vedeli, o koho jde… Ted mam o neco castejsi a jsem docela rada 😀

      • s těmi „jedinečnými“ jmény je to ošidné .. Když se Ti někdo představuje Aileen Zámečníková – žádný zázrak se nekoná 😦 Osobně jsem podobných starostí byla ušetřena – ale čím dál více zjišťuji, že jméno je důležité. Zkoušeli jsme říct jméno – a koho si pod ním představíme. Kromě toho, jak psala Quanti – napsat a vyslovit.

      • no jo to je pak blby… to si holky budou muset asi nechat prijmeni za svobodna, kdyz je to ted tak moderni 😀 Ale myslim, ze zase tak divoka jmena nemaji…

  5. U nás je dobrý, že se k našemu příjmení hodí skoro všechno, navíc je krátké, takže jsem nemusela řešit délku jména. S Mikem jsme to měli jasný hned, na tom jménu jsme se shodli už kdysi dávno (společná obliba Mikulášových patálií :)) S Toňou to bylo horší, taky jsme měli seznam a srovnávali.
    Jinak z tvého listu – Kajetán se mi docela líbí, akorát pak z něj bude Kája, Erik fajn, ale zdrobněliny u něj nic moc. Vlastně se mi nejvíc líbí Vincent, když o tom uvažuju 🙂

  6. Z tvého seznamu u mě vede Oliver a Vincent. I když s tím Vincentem nevím, jak bych ho zdrobňovala. Vincentku? To se mi nelíbí.
    Takže za mě Oliver. Vždycky jsem chtěla Olivera, ale neprošlo to u Motýla.

      • Nebo Vincek v našich krajích 🙂 A máte aspoň trochu některé postavené výš nad ostatními? Jinak mně se taky líbí Nicholas, ale když Lev nechce… No a Antonín, ten je jasný, u nás Antonie původně vznikla tím, že jsem chtěla Antonína, kdyby kluk (zajímavý je, že manželovi se Antonín nelíbí a byl proti a Antonie ho nadchla :)), a Antonín jde moc hezky použít i v zahraničí.

      • no, kdyz u toho Antonina mi dost vadi ta verze Tonda, a ze by to tak u nas urcite dopadlo… To mas jako s Frederikem, tam zase nedavam verzi Freddy…

      • Tonda se mi taky nelíbí, ale Toník je hezký a znám lidi, co říkají mladýmu Tony, Toníku, Toníčku i Antoníne a Tondo ne. Tam jediný, co nezařídíš, aby mu tak neříkali ostatní. To je jak u nás, Nemám ráda Miky, Mikulášovi tak nikdy neříkáme, říkáme mu Miku, Mikeši, Mikši, Mikuláši, ale ve škole už mu tak říkají. Nenadělám s tím nic 🙂 To samý Toňa, u té se mi nejmíň líbí Tonča, ale taky jí tak občas řekneme. Ve školce jí ale říkají Toni, což je super.

      • ja mam ted asi nejvys toho Alexe… je to to jmeno podle Jolany. Vzbudila jsem se a napadlo me to. Ale ze bych z toho byla nejak „odvarena“ to ne… spis to nejak neobsahuje nic, co by mi nesedlo nebo vadilo. Doufala jsem ale, ze najdu neco, o cem budu hned vedet, ze je to to prave, tak porad cekam…

      • Alex se mi taky docela líbí, ale zase se mi nelíbí ty ekvivalenty k tomu, Lexa, Saša… To je hrozně těžký najít to správné. A co nějakou kombinaci Christofer/Kryštof/Kristian/Kris/Chris?

  7. Naše jméno na seznamu nemáš, tak dobrý :-). Vincenta jsem jedno miminko potkala a říkají mu Vinci, Vincíku. S Vilémem se teď roztrhl pytel.. A k tomu ta včelka Mája. Nejmíň bych brala Leonardo, Alex a Kajetán.
    Nikolas, Nicholas, Nick mi vychází zas docela dobře. Majkl taky :-)))

  8. Viléma neeee! toho jsem si vybrala já, nikdo to jméno kolem neměl a jak se to rozkřiklo, tak to je samý joo já znám taky jednoho Viléma, tse… jsem si myslela, že jsou samí Matyášové a Eliášové a Tobiášové a teď by najednou každej chtěl Viléma, to teda ne! 🙂

    • Nastesti tech Vilemu jeste porad neni tolik,ja mam ve svem okoli jen jednoho dospeleho,ale Matyasu jsou kolem mraky,Vincentu je ted docela dost,mne se libi jmeno Albert,ale to mi neproslo

  9. Z tvého seznamu u mě jedině Micha(e)l. Jinak mi to buď nezní vůbec, nebo znám lidi s tím jménem a nejsou zrovna vzory ctností :-)) Hodně jmen u mě při výběru zahapruje na tom, že znám někoho, s kým bych si nerada své dítě spojovala 🙂 Když jsem vybírala jméno pro dceru, šla jsem do významu těch jmen… a samozřejmě do toho, aby bylo mezinárodní a ladilo s přijímením. Má oblíbená jsou Jakub, David a LUkáš.

  10. Jestli s tím malým někdy hodláš navštěvovat českou základku, prosím tě, nebuď sadista a nedávej Kajetána. Nebo nepřežije hodiny literatury. Já vím co děcek mělo záchvaty smíchu se mnou, když se brala Němcová.
    U mě vede Oliver, ale to už jsem říkala.
    Mimochodem, tohle asi tuplově nedáte, ale nedávno jsem procházela anglická unisex jména a docela mě pobavilo, že Evelyn je i mužské méno, nejen ženské.
    Anebo že existuje Trevor jako křestní jméno.

    • Evelyn jsem netušila, ale Trevor mi přišel jako celkem normální jméno… co je na něm zvláštního? 🙂

      • No že je to i celkem běžné příjmení, a liší se to podle země. V Irsku a Walesu – nevím kde je to jak, ale v jedné z těch zemí je to převážně příjmení a v druhé převážně křestní jméno, a má to různé původy, jenom vývojem se to svedlo na stejný tvar.

Zanechat Odpověď

