rozdělení rolí

aneb kdo je u vás v rodině ten hodný rodič a kdo ten přísný? Nebo to máte nějak úplně jinak? A odpovídá to tomu jak jste to měli u vás doma?

U nás doma to bylo tak, že můj táta byl vždycky tak trochu „mimo“ (pan profesor no…) a rozčílil se jen asi třikrát, pokud se pamatuju. Zato pak lítaly třísky. Jinak, pokud nešlo o jídlo (nesměla jsem cukr, bílou mouku, červené maso…) byl naprosto klidný a trpělivý. I co se týká učení se mnou nebo mých pubertálních výstřelků. Zato moje mamka, to byl ten generál, který všechno řídil a organizoval a všechny úkoloval… dneska chápu, že jí nic jiného nezbylo, pokud nechtěla mít doma úplný chaos a cirkus.

No a já zjišťuju, že máme v podstatě stejný model. Já jsem ta, kdo organizuje všechny, ráno jsem zodpovědná za to, aby byli všichni vypravení včas, a taky ta přísnější v zahánění do postele, uklízení a dalších věcech. Já jsem ta, co se pokouší být důsledná a když už něco řeknu, tak trvám na tom, že to tak bude, ačkoliv je to trochu proti mojí přirozenosti. Naopak Lev je ten, kdo mi často řekne: „Tak je nech…“ a já si vždycky vybavím stejnou scénu, jen s jiným obsazením, u nás doma…

4 responses to “rozdělení rolí

  1. Hmmm, přemýšlím… nějak nemám dojem, že by u nás bylo něco rozděleno… v zásadě asi platí, že já jsem ta, která dbá, aby chodila včas spát aj., já jsem ta, která častěji ztrácí nervy, zatímco on spoustu věcí neřeší. Jenže pak jsou okamžiky, kdy je to přesně naopak 🙂 /Podle toho,co je pro nás ta priorita a jakou máme náladu. Já častokrát důsledná nejsem vůbec a následuju výchovu mé matky „jako houby v lese“ 🙂 To pak zas manžel převezme tu roli důsledného 🙂 Organizuju jak co… někdy já, někdy manžel 🙂 U nás doma byla ta organizátorka asi spíš matka, ale taky to nikdy nijak nehrotila. Otec se spíš tak veze. Nebo přizpůsobí? Toť otázka úhlu pohledu…

  2. ta otázka není až tak jednoduchá. Můžeš se ocitnout v situaci „jediného“ dospělého v rodině – a nic jiného než velet nezbude. S tatinem a Logikem – vlastně nevím. Máme společné představy, shodneme se na nejdůležitějších věcech – a tak velí ten, kdo je zrovna doma. (doma bývám převážně já 🙂 ) Když jsou doma sami, taky přežijou – a já se naučila nervat si žíly, když není utřený prach …

  3. U nás to samé… manžel je na holky volnější, ráno všechno chystám já, jinak by ještě v čase odchodu do školky poskakovaly po bytě v jedné ponožce…

Zanechat Odpověď

