Jména – jak to vlastně máme

Nedá se nic dělat, budu muset s pravdou ven 🙂

Nečekala jsem, že vás tak bude bavit diskuze o jménech… a asi bych tedy měla jednak prozradit jméno pro holčičku a pak taky, jak my to s těmi jmény máme.

To je tak. Už když jsem čekala May, shodli jsme se se Lvem, že bychom rádi jméno mezinárodní, neotřelé a hlavně jméno, které bude mít ještě nějaký hlubší význam. Hledali jsme dlouho a nakonec přišel Lev s nápadem, který se mi hned zalíbil. Jméno Maya prostě sedělo. Když jsem pak jela do porodnice a před námi na autě byl nápis Maya, připadalo mi to jako znamení, že jsme vybrali správně. Jméno pro kluka jsme sice vybírali taky, ale jen pro „všechny případy“, přesto, že se May ukázat nechtěla a nevěděli jsme dopředu jistě, jak to vlastně bude.

Když jsem pak čekala Lilly, pročítala jsem opět seznamy a tentokrát jsem měla takové tušení, že jméno by mělo obsahovat písmenko L. Nakonec má dokonce o jedno navíc, neplánovaně, protože matrika nám nechtěla uznat Lila. Klučičí jméno bylo zas tak nějak spíš kvůli formuláři, kde ho chtějí, i když jsme opět dopředu nevěděli jistě, jak to dopadne.

No a pak jsem si myslela, že už žádné další miminko nebude… Když jsem studovala jeden článek o jménech, která jsme pro naše dcery vybrali, narazila jsem tam na třetí jméno. Četla jsem ten článek a jak jsem na to jméno narazila, okamžitě jsem věděla, že pokud ještě někdy možná… tak to bude Tara.

Den před tím, než jsem si dělala test, jsem v řadě časopisů, vystavených v místní knihovně, viděla na první pohled časopis s tím jménem… a pak se mi něco podobného stalo ještě několikrát. Protože to není příliš obvyklé jméno ani tady na Severu, je to docela zvláštní…

A jméno pro kluka? Musím se přiznat, že komentáře Lvových kamarádů typu „Gratuluju, tak ať to tentokrát konečně vyjde!“ mě dost vytáčí, stejně jako nenápadné dotazy, jestli bych si teď třeba nepřála pro změnu kluka. Lev taky v jednom momentě poznamenal něco ve smyslu, že pokud to bude třetí holka, půjde se pořádně opít…

Tak se třeba uvidí na dalším UZ, co mám za tři týdny…

26 responses to “Jména – jak to vlastně máme

  1. Maje zenu a tchanovic lekarniky, Tara (byt je to kratke) mi prilis evokuje oficinu, navic „tara“ je na vetsine vah jako „nulovaci“ cudlik. Sorry, musel jsem to napsat 🙂

  2. a) hlavně ať je dítko zdravé .. vybrala jsi hezká jména. já to měla jednodušší – jednoho dne ráno jsem se vzbudila – a přesně věděla, jak se bude robě jmenovat 🙂 Instinkt nezklame – určitě si vyberete další pěkné jméno ..

  3. Já se diskuze nezúčastnila, jména dětí mi přijdou hodně „intimní“ téma :-)) Ve smyslu, že pro mě je to většinou spíš otázka toho, co já (a partner) chceme, a ne, co radí ostatní :-)))
    Ale na tohle musím reagovat. Maya, Lila a Tara (tu jsem si tedy musela najít na Wiki)??? :-))) (To mě tedy předtím vůbec netrklo :-)). A ty že prý máš z jógy blok :-)))))

    • ja jsem si myslela, ze se neucastnis prave proto, ze ti to uz doslo 😀
      mam blok vuci cviceni doma… ne vuci filozofii, ta mi je naopak velmi blizka…

      • Já cvičím zásadně, když doma nikdo není, je to beztak lepší 🙂 Když byla malá malá (:-)), cvičívala jsem vždycky když v poledne usnula. To jsem měla velmi pravidelné cvičení 🙂
        Jinak, mi to nedá, my dvě jsme se tedy hledaly, až jsme se našly :-)) Já jsem o jméně té mé dcery mluvit u sebe na blogu moc nechtěla, ale tady tedy musím také s pravdou ven :-)) Hledala jsem pro ni také nějaké mezinárodní jméno, protože cestuju a cestovat budu a jí si vždycky hodlám brát s sebou, kdykoliv to jde. Křtěná je Žofie 🙂 To byla až do porodnice moje první volba. Všichni jí už říkali Žofko a byli na to zvyklí 🙂 Jenže to je jak s tím mým jménem, v té české podobě se mi moc nezamlouvá, je trochu tvrdé. Kdybychom žili v zahraničí, je ale zcela jistě Sophie :-))))))))) V porodnici jsem jí nakonec přiklepla svou (a manželovu samozřejmě) druhou volbu, bylo to spontánní rozhodnutí na jejich otázku: Kristýna :-)) Se všemi těmi konotacemi (včetně inkarnace Božství), které si můžeš vymyslet :-)))))))) Žofii jsme jí ale nechali alespoň jako to druhé v křestním listě. Ještě že manžel je křtěný, se křtem problém nebyl :-))

      • ja jsem taky schopna cvicit doma jenom, kdyz u toho nikdo neni 🙂 no uvidime, casem to treba nejak rozlousknu. Mam obcas i problem s tim, kdyz cvici Lev, ale nastesti vim, odkud to prameni, tak se to snazim nehrotit… A on asi tusi, tak pokud to jde, cvici venku 🙂
        Kristyna i Sophie a Zofie je hezke, ale jeste skoro vic se mi libi Tynka 🙂 Mivala jsem jednu kamaradku Tynu. A jak rikas dceri ty? Zofko nebo Tynko? Zofie mi pripada trochu jako prvorepublikova dama 😀 A pak teda samo Zofka, reditelka ZOO 😀 Dost jsem premyslela, ze bych taky dala dve jmena… nakonec stacilo jedno 🙂

      • Mně někdy některé věci ne a ne dojít :-))))))))))) Bohužel.
        Intimní bylo myšleno s velkou nadsázkou :-)))))))) S odkazem na tu mou „zpověď“ :-)) Nějak mi přišlo, že ti nemám do toho co kecat :-))))

  4. Tara bude prima, jestli bude. Kdybyste byli v Německu, tam by zapadla – tam to byla samá Sara a Lara 🙂

    • no kdo vi, kde skoncime priste 😀 v Nemecku jsme uz jednou byli a ani bych se moc nebranila, nebylo to spatny a bylo to o dost bliz… vlastne o pulku.

  5. No, vždyť to říkám pořád, že je to opice :-)))))
    Ne, kdepak, Źofko se jí už vůbec neříká. Já většinou Kristí, nebo Ďabďa 🙂 To jí zůstalo z útlých let, kdy jen tak „ďabďila“, ale pořádně nemluvila 🙂 K výběru jsem byla, pravda, inspirována dcerou mých domácích na Srí Lance – Tinou 🙂 To ti byla taková slušná puberťačka 🙂 Asi doufám, že se také zadaří :-)))) Ale Tino ji neříkám… maximálně, když byla malá, tak jsem jí říkala Titino. Ona si tak říkala. Dlouho neuměla říct K 🙂

  6. Teď jsem si zrovna četla článek o expedici výzkumné lodi Tara 🙂 Moc hezké jméno. Ta klučičí, co jste vymysleli minule, se vám už nezdají?
    Jinak napadl mě ještě Erik/Eric – nevím, jestli už tu náhodou nezazněl – ale tam se mi to zdrobňování taky moc nelíbí.

    • To se musím podívat 🙂
      Ale i jo, jenže žádné prostě „nesedí“… A ty zdrobneliny jsou taky u kluků dost problém…

Zanechat Odpověď

