Jména

a už jsem zase tam, kde jsem byla

I tentokrát mám jméno pro holčičku naprosto jasné, a opět netuším, jak by se měl jmenovat kluk…

Klučičí jména z toho předchozího výběru zůstala víceméně stejná, ale u žádného nemám ten jasný pocit, že to je to ono.

Kritéria jsou také pořád stejná, tak pokud máte nějaké nápady, sem s nimi. Akorát Gabriela a Maxe mi mezitím zabrali švagrová a brácha. Jo a nechci jména typicky česká, jména z Bible, a jména Matyáš, Tadeáš a podobné velmi oblíbené, protože bych nerada volala na dítě s tím, že se jich otočí pět…

Příspěvek byl publikován v rubrice Vincent. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

42 responses to “Jména

  1. Mě se zalíbilo i jméno Bastien, protože nemám ráda Sebastian. Příliš mi to připomíná Příběh žraloka 🙂 Jinak Oliver je i na mém seznamu pro druhého kluka 😉

    • Bastien je z Nekonečného příběhu co? 🙂 ten se mi taky líbí… ale u zdrobnělin je to problém… Basty? Bastík? To je jako na psa :/

      • Asi by to u nás dopadlo jako Bastík… 😀 Anebo hůř byl by to Stig 😀 Když jsme u jména pro psa tak mi vždycky přišel Filip a nevím proč, protože to je krásné jméno :-I

      • jo, Filipa jsem taky zvažovala předtím, ale myslím, že neprošel u muže. A já jsem jako malá měla Filípka kocourka 🙂

  2. Oliver je krásné jméno. Jinak ale co třeba Ian? Jako zahraniční varianta českého Jan. a je to krátké jak bič:)

      • aha, to mě nenapadlo, sorry. Já už se naučila „keeping my internet profile low“ protože jak zkušenost praví, všechno jde dohledat.
        Ten Ian má mimochodem dvě slabiky, když se vyslovuje jak má, a ta první je navíc dlouhá. Přechylujete příjmení u holek? Pak by na tom byli stejně co do počtu.
        Mně se strašně líbí anglosaská jména, ale ty do Čech nesednou vůbec. Scott, Gordon, taková.
        Co Lukáš? K příjmení by se hodil, cizinci by s ním problém neměli, a v Bibli není jen polovina jmen: jsou tam skoro všechna.

      • Ja vim, ze najit se da skoro vsechno, pokud to umis… jde mi spis o to, aby to nebylo tak jednoduche… preci jen tady pisu dost soukrome veci. Zatim se snazim to nepropojovat treba na FB nebo jinam…
        Lukas me nenapadl, neni to spatny. Ale nejak to neni ono 😀

      • Squire, ad ta anglosaská jména, mně se líbí Andy 🙂 což by bohužel bylo OK na Slovensku (Andrej), ale u nás moc ne… a taky Nick, což je u nás už docela prošlapané několika slavnými Nicholasy včetně Topolánka 😀

      • Tesla je zrovna super vzor! 🙂 nebo Nicholas Winton, žejo… jestli máte krátké příjmení, tak je fajn, že je to trochu delší, a taky se mi moc líbí zdrobnělina Niky. Jo, jak si to tak přebírám v hlavě, co Patrik nebo Viktor?

      • s tim Nicholasem je taky problem v tom, ze je spousta holek Nikolek…
        Hm… to se mi spis libi vic ty divci podoby, Patricie a Viktorie.

      • Denis? Jonatán/Jonathan? Kryštof/Christopher? Benjamín? Adrian? Oskar? Jo, a jedna známá má syna Severina 🙂

  3. Hehe, to budes mit blby, v Bibli je dobra polovina jmen 😀 A proc nechces cesky jmena? Kvuli cestovani? Dneska to nikdo neresi, navic spousta „ceskych“ jmen jsou vlastne preklady nebo neologismy… 🙂

    • polovina jmen zapadniho sveta… a ano, chci mezinarodni jmeno kvuli tomu, ze zijeme v cizich zemich… nastesti prijmeni taky neni typicky ceske, tak to jde.

  4. A jaké je pro holčičku, kdyžs to prozradila i posledně? .) jinak mně se třeba vždycky pro kluky líbila jména, která se stejně píšou v češtině i v jiných jazycích, i když se třeba vyslovují jinak – Martin, David… ale sama mám radši taková ta fakt česká, co se ti nehodí, Mikuláš, Šimon, Matěj… 🙂

    Kamarádka má Samuela, to by nešlo? Taky mi jeden čas přišel zajímavý August (ještě předtím, než vyšly Hvězdy nám nepřály ;)) jinak docela pěkné, i když taky ne kompletní kalendárium (třeba jméno jedné známé, Dalia, tam není) je tady: http://www.kalendar.eu/index.php?q=kalendarium

    • Na kalendář kouknu, díky. Samuel je biblické jméno… ale není to úplně špatné. Hm…
      Pro holčičku to asi budu muset sepsat zvlášť.

      • Jasně, už jsem to sem šla psát, přehlídla jsem podmínku nebiblických, sorry 🙂

  5. Mně se docela líbí Felix. Oliver/Olivier. A kamarádka má teď v mezinárodním prostředí Jonáše a to cizinci bez toho háčku taky dávají.
    My máme Adama, což je teď v ČR docela časté, ale v Lucembursku jsme s tím dost originální. Všem se to líbí a říkají, že tohle jméno by je nenapadlo.
    Jinak vím, jak je to těžké. Mně se vždycky líbilo jmen spousta, ale když došlo na to, že bych tak měla pojmenovat svoje dítě, najednou se mi nelíbilo žádné. A komplikovala to právě ta pravidla, aby to bylo vyslovitelné i mimo ČR a zároveň aby se dalo skloňovat, zdrobňovat… Hodně štěstí!

    • Jo jo, skloňování a hlavně zdrobňování… Felísek? Feloušek? Děs… Oliver je o malinko lepší… o moc ale ne… Olísek? Olí? uf….

      • May, Mayka, Mayu, Mayulenka… babička ale třeba Majuška (i to tak píše což se mi sice moc nelíbí, ale co naděláš).
        Lilly, Lillinka, Lillu, Lillis…

      • Kamarád má vnuka Felixe. Zdrobňuje na Fífu 🙂
        A moje robátko je Lucie zdrobnělá na Kulíška.
        … 🙂 vono zápis v rodnym listě a domácí volací jméno, že jo… Někdy až do důchodové dospělosti 🙂 ….
        Ať zvolíš jaké zvolíš, stejně se najde minimálně jeden příbuzný, který se bude vofrňovat a brblat.
        Co třeba Martin? Bez háčků. čárek, problematické výslovnosti. Ale na dvě slabiky. Takže krátký.

      • Felix je hezký… Je fakt, že babičky měly zatím pokaždé výhrady, ale zvykly si (a to netuší, jak chci pojmenovat připadnou další dceru,..) ostatním se jména většinou líbí.
        Martin ne, to byl můj ex…

  6. Lancelot (a teď už mi fakt hrabe:))) (strašně by mě zajímalo, jestli Lance jako Lance Armstrong je rovnou jméno nebo je to zkrácenina z Lancelota.)

  7. K příjmení ještě Duncan. (jo, opravdu mám úlet na ty anglosaská). A české babičky můžou říkat Danečku.

      • Aha, tak to máš blbý, víc omezujících podmínek než je množina možností, pomale. Tenhle argument by mě nenapadl, protože u nás v rodině se jména naopak hrdě dědí. Já jsem Božena po mamince, ona po své mamince, Honzíček je pátý Jan Čechal v nepřerušené řadě, brácha je Karel po strýci, Jendů máme ve famílii nepočítaně a obvykle je rozlišujeme podle místa bydliště (pardubickej atd.) na straně od manžela je zase jeden strýc Drahoš po své mamince Drahomíře… přijde mi to normální:)

  8. “ protože bych nerada volala na dítě s tím, že se jich otočí pět…“
    Tak to je dosť ťažké predvídať. My sme vybrali meno, čo sme dovtredy snáď ani nepočuli, a už vôbec nie, že by bolo časté. A neskôr hádam každý (druhý) kamarát sa volal rovnako (alebo aspoň podobne – iná mutácia toho istého mena).
    Tak držím palce, nech vyberiete k všeobecnej spokojnosti 🙂

Zanechat Odpověď

