Jak se dělá máslo (pokus pro děti)

Je to úplně jednoduché, akorát musíte sehnat smetanu s co největším obsahem tuku. U nás by t omohl být malinko problém, protože ani „smetana na šlehání“, co má deklarovaných cca 30%, tolik tuku určitě nemá…

Pak už stačí plastová petka 0.5l. Stačí nalít půlku balení nebo i méně, nebude to tak dlouho trvat. Pak už se střídáte v „šejkování“ dobře zavřené petky a sledujete, jak se pomalu mění smetana na šlehačku a pak na šlehačku s hrudkami másla a nakonec na máslo a syrovátku. Pak máslo vydolujete (já jsem petku rozřízla) do silikonové formičky na muffinky a je to… Nebo si tam můžete zamíchat bylinky, sůl a česnek podle chuti, ale pak vám garantuju, že máslo určitě nestihne žluknout… možná nestihne ani ztuhnout v lednici 😀

(Vlstní fotky nemám, dneska to byla rychlovka a nebyla jsem si jistá výsledkem a pak se to hned snědlo…ale postup s fotkami třbe tady.)

11 responses to “Jak se dělá máslo (pokus pro děti)

      • když nestíhám farmu – ony krávy taky pořád nedojí – beru mléko z automatů. nevím, jak je to u Vás ..

      • Tady je farem v okolí dost, ale zatím jsem se švédštinou nepokročila natolik, abych to riskla… Mají tady totiž spoustu druhů ml.výrobků a už jsem párkrát omylem koupila třeba kysané mléko místo normální ho a tak…

  1. Ovšem to je hodně zajímavé… jdu koupit smetanu 🙂 Ale nevím, nevím… včera jsem od jednoho „experta“ slyšela, že ani olej není 100% tuk 🙂 Tak kdo ví, kolik ho bude doopravdy v té smetaně 🙂

      • není – proto je dobré přečíst etiketu 🙂 – rostlinné oleje začínají třeba na 30%obsahu tuku ..

      • Tak to se budu muset podívat… říkala jsem si, že když jsou oleje tekuté, tak jestli třeba nemá pravdu. Ale pak jsem našla 100% olej na netu. Ten náš doma má asi 70%,. Máslo mívá 30, podle etiket.

  2. pamatuju si, když jsem jako malá šlehala šlehačku a mamka říkala, dávej pozor, ať z toho neušleháš máslo….. takže tohle tak nějak mam v podvědomí, ale už mě nenapadlo, že za ty léta už je to jinde a i kdybych si pozor nedávala, tak to máslo bych stejne neušlehala 😀 😀 😀

Zanechat Odpověď

