mobilní

Po téměř roce tady jsem mobilní. 

Totiž mám švédské číslo. Ale poslední kapka přetekla, až když se minulý týden najednou objevila Mayka doma. Sama dorazila ze školy asi o dvě hodiny dřív s pláčem, že jí kluci zlobili. Stihla to jen tak tak, za pár minut bych bývala odjela pro Lilly. Hned jsem sháněla Lva, aby volal do školy. Nakonec se zjistilo, že nová učitelka nezvládla děti a nechtěla nebo nemohla volat nás, tak se May rozhodla si to pořešit sama.

Takže May dostane svůj telefon (zatím na zkoušku můj starý htc), ačkoliv jsem to chtěla nechat na příští rok.

A jak je to u vás s mobilem u čerstvých školáčků?

12 responses to “mobilní

  1. Mobil zatím ne… zatím ji vyzvedáváme a sama nikam nejde. Možná příští rok. Ale zablokuju hry :-))))) (No, ono to asi ani nejde…) Od nás ze školy by se sama nedostala, škola je zamčená a přes vrátnou neproklouzne ani myš 🙂

  2. No, puvodne jsme mysleli, ze mu dame mobil ted k sedmym narozkam, ale jeste si to hodne rozmyslim… Uz zhruba od prosince chodi do skoly a na krouzky sam (teda, poslednich 14 dnu zase ne, protoze jednou ho zena nacapala, jak misto na fotbal zamiril na hriste, takze ho zase vodime, ale uz me to neba, asi to zase prubnem 🙂
    O „dotikac“ uz si psal Jeziskovi, mame to v planu (taktez zablokovat hry, protoze nic jinyho by nedelal – ale treba najdu nejakej programek, kterej mu povoli pul hodinky denne 🙂 Akorat se desim toho, co za modely budou mit ostatni deti – planujem mu dat asi tri ctyri roky starej Samsung, vice nez pouzitej (na to, aby ho ztratil, je i tak moc drahej :)), ale uz vidim, jak zdejsi honorace bude chodit do prvni tridi s ajfounem…

    • Samotnou bych se ji bez mobilu bála pustit… ta představa, že někde lítá, a já nemám jak ji zkontaktovat… zajímavé je, že lítat po lese ji nechám, tam se nebojím 🙂
      Já velmi doufám, že u nich ve třídě nedojde na to, že se budou předhánět v tom, kdo má lepší mobil. Po dotykáči také touží (ale kvůli Furbymu), ale nejspíš dostane můj obyč. Trochu mě poděsila jedna paní, která vyprávěla, jak starší děti už ani nechtějí v družině chodit ven a hrát uvnitř běžné hry, včetně stolních. Sedí si se svým tabletem a mrskaj tam hry… Oni nechtěj asi mobil kvůli telefonování, ale kvůli hrám….

      • jasne, ze chteji mobil aby mohli hrat hry… ale to se tady nebojim, tady povinne vyhaneji ven i pubose ze seste tridy 😀 pekne na mraz i dest, kazdy den… 😀

      • Správně dělají…
        Já myslím, že oni je i v téhle české škole nakonec vyženou, ale ty otrávené obličeje bych nechtěla vidět…

    • jo, to je taky problem… tady pro zmenu maji vsechny deti ipad a May uz taky planuje, jak si o nej napise jeziskovi… jinak kdybys narazil na nejakou takovou appku, co umozni omezeni casu na hry, tak dej pls vedet, klidne i placenou… Telefony tady deti maji nastesti ty htc, tak to snad moc vycnivat nebude, ten muj je cca tri roky stary htc wildfire, na zapomenuti az moc dobry… ale pohrozila jsem ji, ze jestli ho ztrati, dostane pak uz jen „hloupy“ telefon, co neumi ani hry ani neni dotykovy, tak snad to zabere…

      • potrebuju neco, co se spusti automaticky se zaputim telefonu a pujde to vypnout jen na heslo…zkousela jsem driv nejaky podobny system, ale ten se spoustel zvlast a May to samo vzdycky obesla… kouknu, diky za tip…

  3. Hele a na co ten telefon teda chcete aby měli??? Jestli na to, aby byli v kontaktu, musí jim stačit „stará šunka“ a né dotykáč…. k čemu? potřebujete abyste se mohli spojit, né aby si na něm hráli, na to mají spoustu jiných věcí (tablet, počítač) kde se to dá hlídat… Náš dostal nejdřív náš hodně starý tel. kvůli tomu, abych ho mohla zavolat, když lítá venku a nebo, když skončí vyučování dřív a já nebudu doma, aby mi zavolal… Později jsme to vymakali i na, když ho pošlu do obchodu a on si neví rady, aby zavolal… Když jsme viděli, že ho neztratí a chová se k němu pěkně a nikde ho nezapomíná, dostal k narozkám normální „hloupou“ nokii, co už vydrží týden a něco!! považte celý týden nabitá :-)))) (protože jí používá opravdu jen na ten kontakt)… Takže asi tak… Pak člověk nemusí řešit, jestli to rozflákaj a nebo jestli na tom dělaj něco co nemaj… pokrok telefonů jde stejně pořád dál a dál, takže za pár let, až bude opravdu využívat i ty další funkce, koupí se novej a vsadim se, že daleko za míň a daleko lepší než teď… None?

    • nooo… hlavne na telefonovani a aby byla v dosahu, kdyby bylo potreba… ten tvuj pristup je fajn 🙂 akorat ja tady nemela s sebou zadny z tech starsich „nedotykacu“, mela jsem jen tenhle. Ale pokud ho ztrati nebo znici, dostane nejaky stary a smytec. Navic jsem nechtela, aby moc vycnivala, kdyz uz je z jine zeme… a vetsina deti tady ma nejaky levnejsi dotykac…

  4. O tom „zapadání“ to zas chápu… Je to ale stejně někdy k vzteku, když člověk zjistí, že se podřizuje většině aniž by pořádně chtěl, protože má na to trochu jiný názor, ale nechce tím „ublížit“ těm, co za to vlastně nemohou… My už tablet taky nemáme (manža ho odnesl do práce) protože to bylo další lepidlo, od kterýho se nehnuli. Teď mají jen můj noťas, TV a Xbox, ze kterýho v podstatě udělali konzoli, takže prvotní nápad, že se budou u toho hraní hýbat někam zapadl :-)))

Zanechat Odpověď

