jak naučit zavazovat tkaničky?

Musím se přiznat, že jsme to zatím moc neřešili… pár pokusů bylo, ale nepovedlo se. Našla jsem tuhle říkanku, tak třeba zabere: „Uděláme králíčkovi ouška, potom králíček obejde strom, šup do nory a utáhnout!“

BTW vážete dvě kličky přes sebe nebo kličku do očka?

Příspěvek byl publikován v rubrice May. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 responses to “jak naučit zavazovat tkaničky?

  1. Tohle jednou taky budu řešit… 🙂 učila jsem se to bez říkanky a vážu druhý způsob 🙂 Junior zatím umí odepnout suchý zip a tahat botu za patu – látková teniska se vyzuje, ale podzimní boty mu nejdou.

  2. Mně přijdou ty dvě kličky přes sebe hrozně srabácký 🙂 ale tu smyčku jsem se osobně naučila asi až někdy kolem první třídy…

  3. Tak malé je téměř sedm let. Tkaničky zavazovala po dlouhé době teď na víkendové hře (měli to tam jako jeden z úkolů). Závazala, ale kdyby to bylo na skutečné botě, tak by se jí to po pár krocích rozvázalo 🙂 Jinak stále nemá žádné boty s tkaničkami. Manžel jí učil tu dvoukličkovou „srabárnu“, seznali jsme, že to pro ni bude jednodušší, než ta moje jedna klička s obrkoužením. Upřímně řečeno, já se s dvojkličkou dost trápím, můj způsob mám zažitý a stokrát rychlejší. Tak snad příští botky už budeme kupovat tkaničkové, no, uvidíme 🙂 Ani na ten tělocvik jsem nakonec nekupovali, zůstali jsme u jarmilek.

    • Lev prave koupil May naaaadherne tenisky, ruzove a na tkanicky… nejak mu to nedoslo… tak se ted snazime May naucit to zavazat, driv, nez ji z toho vyroste noha…

  4. Já jsem kdysi dětem koupila dřevěnou kecku s kolečkama, byla to destička s dírkami na tkaničku a naučili se to všichni. Kličky se dělají oboje, jedna smyčka provlečená je běžnější, dvě smyčky mohou být zase úhlednější, třeba na dárku.
    Myslím, že analogie té kecky se dá snadno vytvořit z lepenky. Jde hlavně o to, aby se k tomu človíček správně postavil. Někdo má problém vázat sám sobě, jiný vázat někomu, i když je to do značné míry fuk. Jenže znáte to, každé děcko má tu šikovnost jinou. Já třeba nikdy neuměla tancovat polku na obě strany… 😉

    • ty jo to me nenapadlo… jenze jak tak znam May (a sebe), tak jakmile zjisti, ze je jednodussi cesta, tak se ty tkanicky vazat nenauci… navic potrebuje klicku i treba na vnitrni vazani kalhot atd. tam ji tu spiralku nedam…

      • Ha, to neznám. Samozavazovací? Tedy chce se mi říct, že za chvíli už zdegenerujeme tak, že si ani ty tkaničky nezavážeme, ale samozavazovací? To je dobrý…. Ještě bych brala ze Star Treku ty přístroje na DOBRÉ jídlo a samozřejmě to přenášení pomocí paprsku. Jsem holt spíš futurista, než zastánce starých dobrých vyzkoušených věcí (třeba tkaniček)… 🙂

      • Však se to časem naučí. To je jen instantní řešení na teď, než jí z těch krásných nových tenisek vyroste noha. 😉

  5. Neznám… ale podívám se. Když už teď nemám toho dextera, tak snad občas můžu i něco jiného 🙂 Jako malá jsem jednou chtěla psát román a také se tak jmenoval :-)))

  6. My kupujeme sucháče, já jsem se dodnes nenaučila tkaničky zavazovat a už se to asi nikdy nenaučím. Já si totiž myslím, že to umím perfektně; jenže když mne někdo vidí u toho, jak vystříhnu mašličku, tak většinou zbystří a se zájmem se zeptá: „Jak to děláš? Jak to vážeš, že to máš OPAČNĚ?“ Já vůbec nechápu, co tím myslí, jak OPAČNĚ, jak může být mašlička opačně, mám ji úplně normálně, nevidím rozdíl mezi svojí a cizíma! Jednou jsme se pokusila nechat si to vysvětlit, prý to mám „naruby“, mašličkou dovnitř – CO? Nechápu. Nechápu vesmír, ve kterém se vyskytují tkaničky. Takže já jsem dys-tkanik a jako taková to naše dítě naučit nemůžu.
    Jo, to mi připomnělo: jak píšete pětku? Tu prý taky píšu opačně: nejdřív udělám tu čárku nahoře a pak dokreslím háček dole – přece normálka, sedmička se taky píše nejdřív to nahoře a pak teprve nožička. Ne? No každopádně už hromada lidí mi tvrdila, že ne, že nedřív háček a završí se to vlaječkou nahoře. Takže mimo tkaniček bude mít asi Žaba problémy s počty, jedna, dva, tři, čtyři, šest…

Zanechat Odpověď

