6. nemoc

Posledních pár dní měla Lilly horečku přes 39, Nurofen zabíral jenom na chvíli, Panadol jsem ani nezkoušela… nejhorší bylo, že si pak na sebe nechtěla vůbec nechat sáhnout, zábal absolutně nepřipadal v úvahu – to by šlo jen násilím a to bych asi nadělala víc škody než užitku… Do toho si ještě stěžovala, že jí to bolí při čůrání, tak jsme skončili na pohotovosti.

Brali jí krev a moč, zvládla to statečně, u krve zase ani nepípla. BTW na odběr moči u dětí tu mají další vychytávku, takový výlisek z plastu, co se položí na wc mísu a pak má nálevku na kelímek… proč tohle nemůže být u nás, výrobní náklady tak dvě koruny…

Nicméně, jak je tady zvykem, odběr udělaly sestry a dr. jí ani neviděl. Nikdo se jí nepodíval do krku ani neprohmátl uzliny nebo nezkontroloval, jestli může sklonit hlavičku. Prý je to virové a kdyby se to zhoršilo, mám přijít…

Tak jsem tam jela včera večer zas, horečka pořád 39,9, nechtěla skoro ani pít a pak se osypala… to už jsem tušila, že nejspíš jde o 6., ale pro změnu si začala stěžovat na bolesti po kakání, plakat, prohýbat se do luku…

Na pohotovosti nás objednali na 20,30 a pak nás nechali čekat dalších 40 minut v malé místnosti bez ničeho na doktora. Když dorazil, tak se ani nenamáhal jí prohlédnout, poslechnout, nic. Mluvila jsem a ukazovala já, jazyk s povlakem, červený krk, vyrážku… On řekl Hmmm… tak jí dejte lék na bolest a na teplotu. Aha to už máte. Hm…

Sama jsem musela vysvětlit, že Lilly není očkovaná na spalničky a že by to taky mohlo být tohle? Zase jenom Hmmm… to asi nebude. Tečka. A zase tam seděl a díval se na mě jako bych ho vysloveně otravovala s takovou banalitou… a jako co tam teda dělám… nic neřekl, pak se zvedl, rozloučil a odešel…

Já nevím, ale tenhle jejich systém mi moc nesedí. Naše dětská mi vždycky říkala, že je lepší jet třikrát zbytečně, než jednou pozdě…

Příspěvek byl publikován v rubrice Lilly, Sever. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 responses to “6. nemoc

  1. Podpora doktora je úžasná věc. Člověk přijede, neví, co dítěti je, ideální je, když si doktor to dítě prohlédne a člověka ujistí, že zvážil vše. Jak říkáš, lepší třikrát zbytečně. To je váš doktor, nebo jste jeli na pohotovost? Možná ti pohotováci… nevím, u nás jsem byla jen jednou, to když mi „vypila“ tymiánový aromaolej. Naléhali, abych s ní zůstala v nemocnici. Rozhodně se snažili nic nezanedbat. Tak ať to rychle zvládnete, když s tím má malá takové problémy, tak to není nic moc….

    • jo jo, to je přesně to, co mi tam chybělo… je to tady už ale podruhé, co se mi to stalo. Jezdíme na pohotovost tam, kam jezdíme i normálně, takže tím to úplně nebylo… prostě tady mají celkově jiný přístup…

  2. Jejda, to teda přeju, ať se brzo vyléčí. V té škole nebo škole děcka hnedle všecko chytnou jeden od druhého. Někdo třeba ani nemusí vypadat nemocný, akorát ten virus přenese na jiného. Hm, když nesnese zábal, co tak třeba vlažnou sprchu – že bys ji drřela v náručí a byla v té sprše s ní, ale nechala tu vlažnou vodu padat hlavně na ni. Ale pokud máš možnost vyměnit dětského lékaře, asi bych to udělala – takový přístup se mi taky vůbec nelíbí. I tady se musí čekat na pohotovosti někdy dost dlouho, ale napřed pošlou k nemocnému sestru na průzkum situace, a pak i doktora, aby rozhodl, co dál.

  3. Ať je malá brzo zdravá.
    Horečku snižují i zábaly jen kolem kotníků a zápěstí. Kakání usnadňuje a teplotu snižuje třeba angreštový kompot, no jo, to ale bude u Polárního kruhu asi dost problém. Ale neloupané meruňky by mít mohli. Nebo hrušky. O švestkách ani nemluvě. To už jsou hlavně laxativa. Jestli má horečky tak stejně normální jídlo nebaští, ale kompoty děcka přijímají dobře. A hodně pít. Nemusí to být zrovna vřelý čaj. Stačí i ovocné šťávy o pokojové teplotě. Ta bolavá stolice je příznak dehydratace organismu. Dobrý jsou i čaje z křížal. Kupte balíček sušených švestek (to snad mají všude), pět jich hoďte večer do půl litru vody, ráno to převařte. Je z toho chuťově dobré pití k snídani i na pak, pro malou plus švestky jdou dát do vloček nebo jogurtu nebo co normálně snídá. Nebo, jestli má momentálně nechutenství, nechat je jí je sníst jen tak.
    Když ono se s virózou opravdu nic jiného, než tlumit horečky a vyležet a vypotit dělat nedá.
    Ještě jednou pevné nervy mamince a brzké uzdravení holčičce. Jo a taky, aby to druhá nechytla taky. Domácí lazarety jsou na mateřskou psychiku záhul.

    • Ja jsem ani nemela odvahu zkouset zabal celeho tela, chtela jsem nejdriv rucicky a nozicky, ale ani to neproslo… A Lilly neji zadne ovoce v zadne forme, ani marmelady, ani kompoty… jen jablecnou a pom. stavu pije, jinak vubec nic… je to tezke…
      Konzultovala jsem to jeste s nasi detskou v Praglu, nastesti je tak hodna, ze mi odpovi po mailu. Pry je to neco jineho, nez 6. nemoc, nejaka jina viroza… ufff

  4. Sedmi, přeji Lilly brzké uzdravení. Škoda, že nebere ani obvazy na nohy, u nás hodně zabírá zábal z tvarohu, někdo dává i do dlaní, ale to u mých neprošlo zatím, na nohy si nechali dát, nepříjemná je jen chvilka, kdy je to studené. Jinak taky sprchy a koupele, Toni je nějaká odolná vůči lékům na srážení, moc nezabírají, ale takhle přírodně to jde. Doktorka radila do vany, teplota vody zhruba tělesná, být tam u ní, omývat, pak ven osušit, za půl hodiny změřit teplotu, když neklesne, tak opakovat – potřetí to vždycky zabralo.
    Jinak zrovna se chystám sepsat zápisek také na zdravotní téma, dnes jsme se vrátili s Mikem z operace kýly. Co mě hodně štve, je, jak šetří informacemi, na co se člověk nezeptá… I když naštěstí takoví nejsou všichni, mám i pozitivní zkušenosti. A když si čtu tvůj zápis, říkám si, že tady pořád ještě dobré. Každopádně jsem odcházela s pocitem, že jsem přecitlivělá matka.

  5. Ahojky Sedmi, koukám, že tenhle týden si to pro změnu zase pěkně dáváte vy :(. Achjo, ať je Lilly brzy fit. Tady teď taky řádí virozy, snad všechny kamarádky referují, že děti aspoň nudlaj, když nic horšího. Holt přichází podzim.
    Jinak Matyáš zábaly taky ani náhodou. Ale sprchujeme, a to i když se brání. Jak už psala Valkil, teplota by teoreticky měla být cca o jeden stupeň nižší než teplota těla. Ale není to podmínka. Teplotu pomůže srazit klidně i hodně teplá sprcha. Znám to z vlastní zkušenosti – miluju horkou sprchu a když mám sama horečku, dávám si ji taky vařící a pomáhá to uplně stejně. Když měl asi před rokem Matyáš čtyřicítky, sprchovala jsem ho několikrát denně. Sice u toho vřískal a pral se se mnou, ale narozdíl od prášků to bylo jediné, co fakt aspoň dočasně zabíralo.
    Tak pevné nervy a brzké uzdravení!

Zanechat Odpověď

