Čti své miminko, ne knihy…

Tohle je opravdová moudrost, která by se měla předávat z matek na dcery…

(článek, ve kterém to zaznělo, je celý tady)

Taky jsem se během pobytu v Ghaně divila, proč tam děti vůbec nepláčou. Jak to dělají, že jsou pořád všichni, včetně dospělých, dobře naladění a usměvaví, přesto, že mají chýši z chroští a jinak nic moc dalšího (nebo možná právě proto?) …

Příspěvek byl publikován v rubrice mimi postřehy, moje. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 responses to “Čti své miminko, ne knihy…

  1. Moc pěkně to navazuje na Vanilčin článek o nekojení v Francii. A mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že to asi fakt funguje. U Matyáše jsem hodně řešila, jestli už je čas na kojení nebo ne. Barča dostane (i ve svých 11 měsících) prso, kdy ai řekne ať je den nebo noc. A je v porovnání s Matýskem mnohem spokojenejší miminko, vpodstatě vůbec nepláče a je celkově víc v pohodě (nikoli v klidu 😀 ).

    • myslim, ze tahle veta lze vztahnout nejen na to kojeni… az teprve ted zpetne vidim, kolik jsem naflakala chyb zvlast s Maykou… ach jo…

  2. Jsem na sebe po přečtení tohoto článku docela pyšná. Zaprvé: od samého začátku jsem byla vždycky rozhozená, když moje miminko začalo plakat. Všichni mi říkali, že se nic neděje, že miminka prostě pláčou, ale já věděla, že nepláče pro nic za nic. Zadruhé: taky nezapadám do chytrých příruček, podle kterých bychom už měli mít mezi kojením delší rozestupy. Moje miminko v 5 měsících málokdy vydrží 3 hodiny, spíš méně, a večer pořád „tankuje“ i několik hodin v kuse. Spousta lidí mi tvrdí, že to není normální. Zkusila jsem to jinak a jediný výsledek byl, že jsem měla míň mlíka a že se můj syn začal v noci budit. Rychle jsem se vrátila k původnímu režimu a vše je zase v pořádku. Rozhodně je lepší poslouchat miminko a NENECHAT SI DO TOHO KECAT.

    • ANO ANO ANO 😀 drz se toho, v cizi zemi, kde jsou jine zvyky, to je asi dost tezke… ale co, za exota jsi stejne i bez toho, tak je to asi uz jedno ne? 🙂

      • Mně spíš mrzí, když jsem za exota i v Čechách 🙂 Tam jsou to spíš generační než kulturní rozdíly.

      • Ano, hlavně u babiček. Ale vlastně i u některých mých vrstevnic. Třeba to, že bych Motýlka neměla nechávat u prsu tak dlouho, mi radily stejně staré maminky.

      • no jo, nekomu to fungovat muze… ale ty vis nejlip, co funguje tobe… ja jsem se taky procitala vsim moznym, jen abych prisla na to, ze na moje deti to proste aplikovat nelze… asi to bude tim, ze ony ty prirucky taky necetly a rady neslysely 😀

  3. No jo, já zas poznala že dceru nechávat u prsu déle než pár minut nemůžu. Ona žužlila jen tak ze setrvačnosti, pak byla přecpaná a bolelo ji bříško. V porodnici jsem pak dokonce kojila s hodinkama… nějaká ta minuta, sebrat prso (ani se nebránila a neplakala), pak zvážit, a bylo hotovo. Ostatní maminky měly u prsa věky a dítě ne a ne přibírat. Byla jsem z toho vykulená, myslela jsem, že je něco špatně. No, nebylo, prostě jen chtěla mít něco v puse, tak dostala od sestřičky už porodnici dudlík (já ho s sebou neměla, byla jsem z příruček vycvičená, že dudlík ani náhodou :-))) a byla spokojená… bylo po pláči i bolestech bříška.

      • Úplně v pohodě. Prostě není všechno zlato, co se v knížkách třpytí 🙂 Byla bez dudlíku už velmi brzy, sama. Brzy začala mluvit, takže možná i proto. S dudlíkem se vykládá těžko a ona dodnes pusu nezavře :-)))) Fakt je, že před nedávnem ho našla mezi starými věcmi a hrála si na miminko a užívala si dudlíka 🙂

      • No jo, sešlo se u toho téměř konzilium sestřiček 🙂 Tedy takto: jedna sestřička, taková starší, se o nás úžasně starala. Naučila mě tam spoustu věcí. Byla tam často a viděla, co a jak se s tím miminkem děje. Když došlo na to, proč dcerka pláče, stála za tím, že je to ne proto, že má hlad, ale protože je přecpaná 🙂

Zanechat Odpověď

