vychytávky I.

vychytávky I.

Připadá mi, že se tady všichni snaží vymyslet vše tak, aby to bylo co možná nejpříjemnější pro život (když už to počasí nestojí za moc). Narazila jsem tady na spoustu příkladů toho, jak stačí málo, aby byl život jednodušší a bez zbytečného stresu. Například u všech dveří na úřad nebo do obchodu nebo kamkoliv je takové tlačítko, které ty dveře automaticky otevře. Velké tlačítko, v příhodné výšce pro dětskou ruku, člověka na vozíku, vaší nohu, když máte plné ruce, nebo případně když tlačíte kočárek…

Všude, ale opravdu všude jsou nájezdy pro kočárky a vozíčkáře. Všude jsou cyklostezky, ale ne jako u nás, zakomponované do silnice,  nebo v lepším případě do chodníku… VEDLE silnice a chodníku.

Co mě ale dostává, jsou takové maličkosti, jako třeba ta na fotce. Je to focené u hlavního vchodu do školky. Slouží to jako zábradlí a zároveň zouvadlo bot pro děti i dospělé. Bezva věc 🙂 Možná, že jsem jenom ignorant, že jsem si toho nevšimla nikde u nás, ale vážně jsem to viděla poprvé tady… a přitom je to tak jednoduché…

5 responses to “vychytávky I.

  1. Já si teď uvědomuju, že v Lucembursku mají v oblasti bezbariérových přístupů ještě co dohánět. Měli by si vzít ze Švédů příklad.

    • To měl můj děda! Podle mne je to docela obvyklé zařízení českých strejců 19. století, jen jsme to vyměnili za technologie, my bláhoví občané 21. století!

      • fakt? no vida, ja jsem si rikala, ze to mozna neni az tak prevratny vynalez 😀 ale je to genialni… jako vsechno jednoduche

Zanechat Odpověď

