prokleté náušnice, pohotovost a los

Podruhé s Lilly na pohotovosti. Tentokrát hrubá nespokojenost. Náušničku ze zhnisaného ouška jsem musela vyndat sama, pak mi napsali na papírek, co si mám koupit v lékárně a ani se neobtěžovali to jakkoliv vyčistit. O papírový ubrousek na tekoucí krev jsem si řekla sama. Prý to není na ATB – jsem idiot, nechala jsem si doma framykoin mast a tady asi nic takového  neznají. Prý kdyby to začalo otékat, tak mám přijet. To jsem tam nemusela jezdit vůbec.

Ach jo, že jsem se na ty náušnice nevykašlala rovnou a nechala se od babičky zpracovat i na podruhé…

A to jsme na pohotovosti skončili s Lilly málem i v pátek, kdy si strčila do nosu kukuřičné semínko. Vyndala jsem ho, přísně jí vynadala, že to nesmí a vysvětlila proč a za pět minut u mě byla zas, „mami, au, semíko“. Tentokrát už hluboko. Neudržela jsem se a plácla jí jednu na zadek. Následný pláč a rýma semínko vyplavily. Pak to zkoušela ještě jednou a to už jsem si vzpomněla, jak mi tchýňka kdysi vyprávěla, že Lev provedl zhruba ve dvou letech naprosto totéž…

Kdybych dneska neviděla toho losa u silnice, byl by to dost mizerný den…

Příspěvek byl publikován v rubrice Lilly, Sever. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

17 responses to “prokleté náušnice, pohotovost a los

  1. A mají ve Švédsku heřmánek? Zhnisaniny hojí luxusně. Kamilla (něco) se to mezinárodně nazývá. Buď kytičky a udělat silný čaj a jím omývat ouško a nelepit, ať to větrá, nebo by to mohlo být i v kapkách. Naředit esenci je jednodušší.
    Přeji rychlé vyhojení.

    • no vida, to me nenapadlo, zkusim zitra sehnat. ja zatim pouzivala jen tea tree olej, zabira mi vyborne na vsechno, nikdy se nic nezanitilo… ale dneska slouzila nejaka mlada lekarka, snad cerstve ze skoly… normalne se ji na to bala sahnout… ja jsem s tim jela k dr., aby ji to tam poradne vycistili a vydezinfikovali, a dali mi recept na framykoin mast, protoze tady nic nemam, a dopadla jsem takhle…

      • Sežeň, ale pak s ním opatrně – on je to bohužel taky docela silný alergen. Ať ouško brzo bolet přestane (ten Framykoin by měl stačit.) A vymývat lihem, tak třikrát denně.

      • No problem je, ze Framykoin tady nevedou, lih taky ne a hermanek netusim, kde bych sehnala, krome caje… Nic z toho tady nemam. Konzultovala jsem to s kamaradkou Ceskou, co tu zije pet let s manzelem lekarem a pry oni tady maji uplne jiny pristup. Pry si telo se zanetem poradi samo, je to lecivy proces a neni potreba do toho zasahovat. Staci to pry cistit VODOU… jako vysledek mai pry Svedove nejmensi resitenci na atb a kdyz je pak opravdu potrebuji tak zabeoru. Bakterie jsou pry na Framykoin davno resistentni a je to jenom na uchlacholeni rodicu. Musim se priznat, ze mi to hlava zatim moc nebere…

  2. Jejda, to si teda dáváte :(. Jen jsem se znovu utvrdila v tom, že náušničky opravdu neéé (babičky taky zpracovávají). Heřmánek by určitě zabrat mohl nebo 60% líh (jak se tím novorozencům čistí pupíček.
    Ale los pobavil ;).

  3. Ziji v Velke Britanii 6 let a uz jsem se take prizpusobila mistnimu zdravot.systemu. U lekare se nic neresi, jen se provadi preventivni prohlidky, ockovani a vyplnuji tabulky. Zdrav.sestry jsou mnohdy vzdelanejsi a schopnejsi nez lekari. Nepanikar, zvyknes si, prizpusobis se taky. Dnes mi pripada ceske zdravotnictvi a pristup naprosty luxus oproti vyspelemu zdravotnictvi na Zapade. :o) A VODA jak i ty zminujes, je skvely pomocnik, vlastni zkusenost. Az pojedes na navstevu do CR, tak si dovez radne vybavenou lekarnicku leky a uvidis, ze vse zvladnes vyresit sama. Jiny kraj, jiny mrav, pripominami to Britanii.

    • diky za komentar a info, jak to chodi jinde… normalne me prave hrozne bavi sledovat tyhle rozdily, rozsirovat si povedomi o ruznych pristupech, zjistovat proc a jak a nac… nez dojde na me deti. tam potom vysiluju asi jako kazda mama 😀

  4. Mohli by mit mozna Bacimycin, v lekarne. Nebo taky ne. Muze se to ve Svedsku jmenovat nejak jinak. Existuje jak mast, tak zasyp. Framykoin (nazev) je ceska vymyslenost (si alespon myslim; nikdy jsem ho mimo Cesko nevidel).

    Tea tree oil mozna v obchodech s doplnky vyzivy, v lekarnach spis asi ne.

    Je toho tady na severu spousta jinak.

    • Framykoin je pry podle kamarada lekare, Cecha, co tu zije, cesky vymysl a bakterie uz jsou vuci nemu resistentni… Tea tree mam nastesti s sebou.. ale je fakt, ze leky jsou tady uplne jine a cely pristup je uplne jiny…

  5. Heřmánku bych se vyhýbala, právě kvůli alergii, ale na zhnisané i čerstvé rány – MED. Ten mají snad všude…….nebo ne?

      • Neslyšela, jo? Určitě to zkus, je to bezva i na čerstvé řezné rány, škrábance, rozbité kolena, štípance (máte tam hmyz?)…med na náplast nebo obvaz, nechat to do druhého dne pod obvazem jako „rozmočit“ a je vyléčeno. Zkus googlit, určitě najdeš ohlasy.

Zanechat Odpověď

