Kulturní šok revisited

Tak jsem se dočkala, i když jsem to vůbec nečekala… v místním hypermarketu u městečka s pár tisíci obyvateli jsem si připadala jako Alenka v říši divů. 

Švédové nedávají nijak okázale najevo bohatství. Ptala jsem se a bylo mi řečeno, že se to tady prostě nenosí. Lidé, kteří vlastní půlku města a pozemky široko kolem bydlí ve stejném červeném domečku, jako všichni ostatní a jezdí obyčejným Volvem nebo Saabem. SUVčka se tu taky moc nenosí. Kožichy a značkové kabelky za desetitíce jako v Miláně tu taky nepotkáte… teprve v tom hypermarketu jsem pochopila, že jsem v jedné z nejbohatších zemí na světě… a to mám srovnání jak s Italy, kteří dobré jídlo milují, tak i s markety v USA, kde si potrpí na výběr.

Pro představu – pražská hypernova je tak jedna čtvrina rozsahu, a to tady neprodávají oblečení, knihy a další, jen jídlo, drogerii a potřeby pro domácnost.

Co mě naprosto fascinovalo, byl jejich systém pro lidi, kteří nechtějí stát ve frontě na kasu. To si vezmete na začátku příruční čtečku kódů, co dáte do vozíku projedete čtečkou, u kas čtečku připojíte k počítači a kartou zaplatíte požadovanou částku. Bez jakékoliv kontroly nebo dozoru. Jo a bodyguardy jsem také neviděla.

Příspěvek byl publikován v rubrice Sever. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 responses to “Kulturní šok revisited

  1. „jezdí obyčejným Volvem nebo Saabem“ 😀 😀 😀 To mě fakt pobavilo, taky chci jezdit obyčejným Volvem 🙂

    • Volvo je tady nejčastější auto, asi jako u nás Škodovka. Pak je Saab a pak asi Kia spolu s naší Škodou. Ale myslela jsem to tak, že u nás by takoví lidi jezdili v Porsche Cayenne Turbo minimálně… tady jezdí ve Volvu V50, klidně i pár let starým… jo a ano, jsem blázen do aut 😀

  2. Tak je to logické, však je to švédské auto, a když jsem to četla manželovi, taky se divil, co mám, ale mě to prostě poprvé úplně praštilo do očí 😀

Zanechat Odpověď

