Holky z Bullerbynu

Mezi moje nejoblíbenější autory dětských knížek patří určitě Astrid Lindgrenová. Její Ronju i Děti z Bullerbynu jsem četla několikrát. Teprve teď můžu poznat některé reálie z knížky naživo 🙂

Lise, hlavní hrdince knížky Děti z Bullerbynu, bylo v knížce sedm let. Pamatuji se, jak jsem to četla poprvé a bylo mi šest. Pak jsem to četla ještě několikrát a pokaždé jsem se na to dívala trochu jinak… kolem dvanácti jsem to četla nadlouho naposledy a teď jsem nedávno knížku znovu otevřela, abych z ní četla téměř po paměti Mayce 🙂 Zatímco hrdinka nestárne, já jsem za tu dobu zestárla o pěkný kus…

Podobně funguje pohádka Ponyo, kteoru jsem poprvé pouštěla holkám cestou autem do Itálie… Mayce byly tři, Lilly rok. Hlavnímu hrdinovi Sasukemu bylo pět… teď se na tu pohádku dívá pětiletá Mayka s téměř tříletou Lilly…

Příspěvek byl publikován v rubrice holky, Sever. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 responses to “Holky z Bullerbynu

  1. Ve chvíli, kdy čtu tvůj příspěvek, zní mi od dětí z pokoje Děti z Bullerbynu, namluvené L. Šafránkovou. Taky jsem je milovala už pradávno a přiznávám, že jsem si je přečetla i jako dospělá ještě bezdětná. A těšila se na čtení dětem. Chytlo je to taky, opravdu nesmrtelná klasika. My už tu nebudeme a Děti z Bullerbynu jo… 🙂

  2. Nedávno jsem v knihovně objevila knížku Astrid Lindgrenové „Kajsa nebojsa“. Sama jsem si ji četla, i když už dcerka spala 🙂

Zanechat Odpověď

