Dva a půl roku

„Nemám uáda uk. Sousedi na mě učí!“ zacpávala si Lilly uši před hlukem z rekonstrukce, probíhající o pár pater dál.

A co jinak?

„Neci vuen, ci být doma. Veunku je zima!“

„Já neci napoupit. Ci koukat na kubík“ (ano, mickeyho klubík, co mi poslední dobou zní v hlavě i ve snu…) 

Docela mě udivuje, jak moc opakuje do poslední tečky hlášky z momentálně oblíbených dětských show. Třeba nedávno jsem zjistila, že hláška „Zelenina mi nechutá, je syouvá“ pochází od prasátka Pepiny – resp. Tomíka.  A „Neci pinkuat, nejsem ospaulá“ je zase pro změnu od Mayky, stejně jako „Tucuju, nech mě“.

No jak je jasné, pokud se pro něco (nebo proti něčemu) rozhodne, nedá se zviklat ani po dobrém ani po zlém. Prostě s ní nic nehne.

To je třeba problém s jídlem, protože tam je po tátovi a nejradši by jedla jen tvaroháčky – pouze čokoládové, a pak cokoliv, co obsajuje kakao nebo med. Občas nějaké to maso. Ryby naštěstí ráda. Ze zeleniny jí jenom hrášek. Pak má ráda rýži, fazole. No a sladké pečivo. A to je všechno. Ach jo. No co se dalo čekat, Lev jedl k snídani dřív kolu a tatranku nebo dvě, k obědu minutku s hranolky a tatarkou… a prý se s ním taky nedalo hnout. To jsem zvědavá, kde ve Švédsku budu shánět tvaroháčky…

Jak to bude s plínama, nevím. Jí to  nevadí a evidentně s tím nic dělat nechce, i když ví, co se od ní očekává. Ale dokud nebude chtít sama, tak asi nic. Motivace kouskem čokolády se taky neosvědčila, dá si dva kousky a pak už je jí to jedno. Navíc jí přeci nemůžu cpát čokoládou x-krát denně…

U Lilly vidím, jak moc ovlivňuje vývoj starší sourozenec. Od Mayky se Lilly naučila počítat do sedmi, barvy taky zvládá, když chce a teď jsem zjistila, že umí i tvary. Mayka v ní má dokonalou opičku, Lilly chce všechno dělat jako její milovaná „suetitka Majka“.

Příspěvek byl publikován v rubrice Lilly. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 responses to “Dva a půl roku

  1. teda od tebe číst zvyklat s měkkym :-D……… ale co jsem to vlastně chtěla…. s Vampírem jsme to měli propracovanější, za den se dělaly čárky buď červené „nepovedlo“ nebo modré „povedlo“ (měl dokonce speciální notýsek a mohl si ty čárky důležitě dělat sám…) no a kterých bylo na konci dne víc, podle toho byla ta čokoláda a nebo nebyla….. ale na to je možná už pozdě 😀 a u nás ta motivace stejně nefungovala, taky mu to bylo jedno, nebo aspoň v tu chvíli………. nezapomenu na to, jak se několikrát počůral u počítače (to ale už bylo asi později… hmmm tak v 2 a půl? aha, to je stejný věk :-D) že prostě neměl čas jít na záchod… a pak si taky pamatuju jednu scénku, kdy jsem ho v tomhle počůranym nechala, schválně za jak dlouho mu to bude vadit…. no a to jsem měla co dělat, abych se udržela a stejně jsem to po 3!!!! hodinách nevydržela…. začínalo to totiž usychat a přestávalo to tim pádem mít smysl… prostě byl v tom počůranym a nepřevlíkl se ani nesvlíkl a ne a ne a ne… takže, závěr???? PEVNÉ NERVY!!!!!! 😀

  2. tys mi dala… zviklat je s měkkým 😀 do vyjmenovaných slov nepatří
    viklat, zviklat (zbavit jistoty), alespoň podle wiki…
    … a jak to u vás vlastně dopadlo? začal chtít sám?

  3. Už dva a půl, neskutečný jak to letí.
    Taky máme doma opici, často úděl mladších sourozenců. Ono je to dobré v tom, že se mnohé naučí dřív a aniž si toho rodiče všimnou. Na druhé straně, Toňa už se opičí tak moc, že mi kolikrát připadá, že sama nic nevymyslí. Ve školce jen to, co holky, venku, to co jiné děti. Snad ji to někdy přejde 🙂
    PS: „Vyklat“ mě taky na chvíli rozhodilo 😀

Zanechat Odpověď

